loading...

Monday, April 9, 2012

Akibat tidak patuhi lampu isyarat


BANDAR BUKIT TINGGI 2 - Tindakan seorang penunggang motosikal dipercayai tidak mematuhi lampu isyarat membawa padah apabila dia gagal mengelak lalu merempuh sebuah kereta yang sedang menghala ke Klang Jaya di persimpangan lampu isyarat Persiaran Batu Nilam, di sini awal pagi semalam.


Berikutan kejadian kira-kira jam 3.15 pagi, mangsa dikenali R S Rajendran, 52, yang mengalami kecederaan parah di kepala, dada dan betis kiri meninggal dunia di tempat kejadian.

Ketua Trafik merangkap Ketua Bahagian Ketenteraman Awam Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Klang Selatan, Deputi Superintenden Rosly Abd Rahman berkata, kejadian berlaku apabila mangsa yang datang dari arah Jalan Banting menghala Klang dipercayai
meneruskan perjalanan tanpa memberhentikan motosikalnya sebaik tiba di persimpangan lampu isyarat.

“Dalam masa yang sama, sebuah kereta Perodua Myvi yang dipandu seorang lelaki Cina dari arah Persiaran Batu Nilam menuju Jalan Serunai meneruskan perjalanan sebaik lampu isyaratnya bertukar hijau.

“Bagaimanapun pemandu itu mendakwa, motosikal mangsa merempuh bahagian kanan kenderaannya sebelum mangsa tercampak ke jalan raya dan meninggal dunia,” katanya.

Berikutan rempuhan itu, beliau berkata, bahagian kanan kenderaan lelaki itu remuk bagaimanapun dia tidak mengalami sebarang kecederaan.

Menurutnya, mayat mangsa dihantar ke Bilik Mayat, Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) untuk bedah siasat.

Katanya, pemandu kereta Perodua Myvi sudah membuat laporan Polis dan kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) APJ 1987.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/selangor-kl/padah-tidak-patuhi-lampu-isyarat-1.38655


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my