loading...

Wednesday, April 11, 2012

Warga Emas Maut Digesel BMW


Inalillahi wainailaihi rojiun

MUAR – Hajat seorang anak untuk membawa ibunya pergi kedai tidak kesampaian apabila ibunya maut setelah terbabit dalam kemalangan di Jalan Abdul Rahman berhampiran Parit Sakai dekat sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 12.30 tengah hari, Jaminah Dariman, 74, maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala.

Manakala anaknya, Suhailah Amal, 51, mengalami kecederaan parah di kepala dan kini dirawat di Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) Muar.

Kejadian tersebut dipercayai berlaku apabila motosikal jenis Modenas Kriss yang ditunggangi Suhailah hilang kawalan selepas digesel sebuah kereta jenis BMW.

Kereta terbabit dipandu seorang lelaki yang cuba memotong kenderaan lain tetapi gagal lalu memasuki lorong motosikal sebelum bergesel dengan motosikal yang ditunggangi mangsa.

Akibat geselan itu, motosikal mangsa hilang kawalan sebelum kedua-duanya tercampak ke atas jalan raya.

Bagaimanapun, pemandu kereta tersebut tidak mengalami sebarang kecederaan dan telah membuat laporan di balai polis berhampiran.

Sementara itu, jurucakap polis ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan mayat mangsa di bawa ke HPSF untuk bedah siasat sebelum dituntut ahli keluarganya.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/johor/hajat-tak-sampai-pergi-kedai-1.39373


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my