loading...

Monday, February 6, 2012

warga Emas Maut Dirempuh Lori

Inalillahi wainailaihi rojiun

RAUB: Seorang warga emas terbunuh selepas motosikal ditunggang dirempuh sebuah lori di Kilometer 20, Jalan Raub-Gesing, di sini, pagi kelmarin.

Dalam kejadian pada jam 11.35 pagi itu, mangsa, Muhamad Daud, 78, dari Kampung Ria Semantan, di sini, maut di tempat kejadian.


Ketua Polis Daerah, Superintendan Wan Samsudin Wan Osman berkata, polis menerima laporan kejadian itu pada jam 11.40 pagi sebelum bergegas ke tempat kejadian untuk membuat siasatan.

Katanya, mangsa dipercayai membelok ke kanan jalan dari kiri kerana hendak pulang ke rumah selepas membeli barang di sebuah kedai runcit.


Menurutnya, pada masa sama, pemandu lori di belakangnya tidak sempat mengelak sebelum melanggar motosikal ditunggang mangsa mengakibatkan warga emas itu tercampak.


“Bagaimanapun, mangsa disahkan meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala sebelum mayatnya dihantar ke Hospital Raub (HR) untuk bedah siasat.


“Jenazah mangsa sudah dituntut ahli keluarganya selepas bedah siasat selesai dijalankan, tengah hari kelmarin,” katanya di sini, semalam.


Menurutnya, polis sudah mengambil keterangan pemandu lori terbabit untuk membantu siasatan berhubung kejadian mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Al-Fatihah...


Sumber
hmetro.com.my/myMetro/articles/Wargaemasmautmotosikaldilanggarlori/Article/index_html

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my