loading...

Wednesday, February 8, 2012

Dirempuh Myvi ketika membantu mangsa kemalangan



Inalillahi wainailaihi rojiun 

Kemalangan yang berlaku jam 2.40 pagi itu, menyebabkan Jamaluddin Ahmad, 35, maut di tempat kejadian selepas dia dirempuh lalu tercampak ke penghadang jalan.

Terdahulu, penunggang motosikal, Mohamad Rohaizam Abdul Rahim, 21, maut setelah motosikal jenis RXZ yang dinaiki dirempuh sebuah motosikal jenis yang sama ditunggang Muhamad Hazrin Ahmad, 24.

Ketua Polis Daerah Kerian, Superitendan Mat Fauzi Nayan berkata, kejadian melibatkan dua buah motosikal terbabit mengakibatkan Rohaizam maut di tempat kejadian kerana kecederaan parah di kepala.

 “Keadaan jalan yang tidak sekata menyebabkan motosikal yang dinaiki mangsa hilang kawalan sebelum dirempuh oleh sebuah motosikal RXZ yang ditunggang Hazrin yang datang dari arah yang sama. Namun, Hazrin hanya mengalami patah bahu kanan dan dirawat di Hospital Parit Buntar,” katanya.

Menurutnya, ketika kejadian berlaku, Jamaluddin yang cuba membantu mengeluarkan mayat Rohaizam dirempuh kereta Myvi yang datang dari arah selatan.

“Kereta Myvi itu mahu menukar ke lorong kiri dan tidak sempat mengelak kemalangan terbabit lalu merempuh kedua-dua mangsa sebelum berpusing-pusing beberapa kali dan terhumban ke dalam parit berhampiran.

Walau bagaimanapun, pemandunya hanya mengalami kecederaan ringan,” katanya.Giat

Al-Fatihah...

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/perak/hajat-pemuda-tak-kesampaian-1.22523

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my