loading...

Monday, February 6, 2012

Kemalangan 4 sahabat

Inalillahi wainailaihi rojiun

KUANTAN 6 Feb. - Kegembiraan empat sahabat yang dalam perjalanan pulang selepas bertemu rakan di Kuala Lumpur bertukar tragedi apabila dua daripadanya maut selepas kereta mereka hilang kawalan lalu terbabas di Kilometer 117.7 Lebuhraya Pantai Timur (LPT) di Temerloh hari ini.

Dalam kejadian pukul 6.20 pagi itu, mangsa terbunuh ialah pemandu kereta, Ismadi Kechik, 25, yang bekerja sebagai pencuci kereta dan penumpang hadapan yang juga peniaga, Muhammad Nazir Abd. Khalit, 22.

Dua lagi rakan mereka yang cedera ialah penumpang di tempat duduk belakang, Alif Ridzuan Mohamed Nazeri, 19, dan Ahmad Ridzuan Rokbi, 23.

Menurut Pegawai Penguat Kuasa Tadbir/Trafik Negeri, Asisten Supritendan Zainalabidin Othman, kejadian berlaku ketika empat sahabat tersebut dalam perjalanan dari Kuala Lumpur menuju ke Temerloh.

"Setibanya di lokasi kejadian, dipercayai kereta yang dipandu Ismadi tiba-tiba hilang kawalan lalu terbabas melanggar besi penghadang jalan dan terbalik.

"Ekoran itu, keempat-empat mereka yang berasal dari Kampung Bangau Tanjung, Temerloh telah tercampak keluar dari kereta," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Kata Zainalabidin, kemalangan tersebut mengakibatkan Ismadi dan Muhammad Nazir cedera parah dan meninggal dunia di lokasi kemalangan manakala Alif Ridzuan serta Ahmad Ridzuan yang cedera ringan dirawat di Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (Hoshas) Temerloh.

"Kes itu masih disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987," ujarnya.

Dalam pada itu, Ahmad Ridzuan berkata, mereka bertolak ke Kuala Lumpur pukul 9 malam tadi untuk bertemu rakan di sana sebelum bertolak pulang pukul 4 pagi.

Menurutnya, dalam perjalanan pulang dia tertidur namun terjaga apabila merasakan badannya seolah-olah 'melayang' keluar dari kereta.

"Saya jatuh di lereng bukit lebuh raya. Saya rasa badan sakit dan ketika cuba bangun, saya lihat tiga rakan bergelimpangan di atas jalan raya.

"Tidak lama kemudian Alif Ridzuan juga bangun namun Ismadi dan Muhammad Nazir tidak bergerak," katanya.

Katanya, dia cedera di kaki dan terpaksa menerima lima jahitan di kepala selepas tercampak keluar dari kereta manakala Alif Ridzuan pula yang juga cedera di kaki hanya menerima rawatan sebagai pesakit luar.

Al-Fatihah...


Sumber:
utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0207&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_19.htm


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my