loading...

Friday, August 26, 2011

Warga Emas Maut Melintas Jalan

 Al-Fatihah

DURIAN MENTANGAU - “Pagi tadi, sebelum ke masjid dia sempat meneguk minuman yang saya buatkan untuknya selain menikmati kuih yang dihidangkan sebagai juadah sahur. Tak sangka pula dia meninggal sebelum kami sempat berbuka bersamanya,” kata Rubiah Kadir, 38, anak perempuan arwah Kadir Seman, 67, mangsa yang terbunuh dalam satu kemalangan maut dekat sini, pagi semalam.

Arwah yang juga seorang penjual daging lembu di simpang berdekatan, di sini menemui ajal di tempat kejadian kira-kira jam 10.30 pagi setelah patah paha selain cedera pada kepala selepas dilanggar sebuah motosikal dari arah Dungun yang menghala ke Paka di Kilometer 90 Jalan Kuala Terengganu-Kuantan, berdekatan simpang ke Durian Mentangau. Ketika kejadian, mangsa dipercayai cuba melintas jalan.

Menurut Rubiah yang ditemui di Unit Forensik Hospital Dungun, dia tidak menyangka bapanya itu menemui ajal dalam kejadian itu kerana dia mendapat maklumat dari rakannya, bapanya hanya terlibat dalam kemalangan.

Rubiah yang kelihatan sebak atas pemergian insan tersayang itu berkata, dia tidak menyangka bapanya pergi sebelum sempat menyambut Aidilfitri yang bakal tiba beberapa hari sahaja lagi.

“Saya macam tak percaya dia sudah tiada. Baru pagi tadi kami bersahur bersama-sama. Lagipun ayah sebelum ini sihat, tiada tanda dia akan pergi.

“Kali ini kami tidak lagi dapat berhari raya bersamanya walaupun inilah rutin kami adik-beradik sejak sekian lama. Sambutan Aidilfitri kali ini pastinya hiba buat kami sekeluarga,” kata Rubiah yang juga guru di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Paka.

Mayat arwah Kadir dihantar ke Unit Forensik Hospital Dungun sebelum dituntut ahli keluarga untuk dikebumikan di Tanah Perkuburan Durian Mentangau.

Penunggang motosikal yang melanggar mangsa, Mohd Luqman Ismail, 19, dari kuarters guru Jalan Tengku Intan Zaharah, Balai Besar turut cedera dan dirawat di Hospital Dungun. Sumber dari myMetro magsa dirempuh motosikal ditunggang seorang pelajar berusia 17 tahun

Ketua Polis daerah, Superintendan Dahlan Mohd Noor mengesahkan kejadian itu dan kes berkenaan merupakan yang pertama membabitkan kes kemalangan maut di daerah Dungun sempena Ops Sikap ke-24.

Sumber: SH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my