loading...

Friday, August 26, 2011

Pemandu Ganti Maut


 Al-Fatihah

KUANTAN- Tindakan seorang kelindan lori mengambil alih tugas memandu daripada pemandunya membawa padah apabila lori treler tanpa muatan yang dipandu bertembung dengan sebuah lori lain di Kilometer 4.5 Jalan Jerantut- Benta dekat Jerantut, kelmarin.

Dalam nahas kira-kira jam 11 pagi itu, mangsa, Mohd Anuar Husin, 19 dari Jengka 14, Bandar Pusat Jengka mengalami cedera parah dan meninggal dunia di tempat kejadian.

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik Negeri, Superintendan Mohamed Fauzi Abdul Rahim berkata, pemandunya terselamat apabila hanya mengalami cedera ringan manakala pemandu sebuah lagi lori treler tidak mengalami sebarang kecederaan.

Menurutnya, lori jenis Mitsubishi Fuso yang dinaiki mangsa bersama pemandunya dipercayai dalam perjalanan dari arah Benta menghala ke Jerantut.

“Dalam perjalanan, mangsa dipercayai mengambil alih tugas memandu sebelum meneruskan perjalanan.

“Ketika tiba di lokasi nahas, lori yang dipandunya dipercayai hilang kawalan sebelum termasuk ke laluan bertentangan lalu bertembung dengan sebuah lori treler jenis yang sama membawa muatan kelapa sawit dari arah bertentangan,” katanya ketika ditemui di pejabatnya di sini, semalam.

Mohamed Fauzi berkata, akibat pertembungan itu, mangsa mengalami kecederaan parah dan meninggal dunia di tempat kejadian.

“Hasil siasatan pihak polis mendapati mangsa dipercayai tidak mempunyai lesen memandu,” katanya.

“Siasatan lanjut masih dijalankan dan disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my