loading...

Tuesday, July 12, 2011

Remaja Rempuh Wira Dengan Yamaha R6 Bapanya


PELABUHAN KLANG – Sekumpulan anggota Trafik dari Balai Klang Selatan yang sedang menjalankan sekatan jalan raya dikejutkan dengan bunyi dentuman kuat sebelum seorang remaja dilihat terbaring di jalan raya Persiaran Raja Muda Musa, malam kelmarin.

Bimbangkan nyawa remaja terbabit, anggota Trafik terbabit berlari menyelamatkan mangsa yang mengalami kecederaan ringan di bahagian kaki dan tangan.

Remaja yang berusia 16 tahun itu dikatakan menunggang motosikal berkuasa tinggi jenis Yamaha R6 milik bapanya.

Ketua Operasi yang juga Pegawai Trafik dari Balai Trafik Klang Selatan, Cif Inspektor Zulkifli Hashim berkata, remaja itu mengaku menunggang motosikal dalam keadaan laju dan tidak menyedari adanya sekatan jalan raya sedang dijalankan polis.

“Hanya beberapa meter dari tempat pemeriksaan barulah dia menyedari ada sekatan jalan raya, sebelum menekan brek mengejut dann hilang kawalan serta melanggar kereta Proton Wira di hadapannya.

“Akibatnya, bahagian belakang kenderaan itu remuk begitu juga dengan keadaan motosikal yang ditunggang remaja tersebut. Dia yang cedera kemudiannya dihantar ke klinik bagi mendapatkan rawatan oleh bapanya yang turut hadir di tempat kejadian,” katanya.

Zulkifli berkata, kejadian itu berlaku kira-kira jam 10.30 malam ketika beliau bersama enam anggota sedang menjalankan pemeriksaan melalui operasi Cegah Samseng Jalanan di Persiaran Raja Muda Muda arah Pelabuhan Klang.

“Kami tidak sangka kejadian ini berlaku, sedangkan kami telah meletakkan kon dan papan amaran berkenaan pemeriksaan polis beberapa meter daripada tempat pemeriksaan sebagai makluman kepada pemandu kenderaan.

“Bagaimanapun, kami agak kesal kejadian ini berlaku yang mana ia boleh mengancam keselamatan anggota polis yang sedang bertugas,” katanya.

Beliau berkata, walaupun begitu pihaknya tetap bersyukur kerana remaja itu terselamat daripada sebarang kejadian lebih serius.

Oleh itu, katanya, orang ramai dinasihatkan agar peka dan prihatin dengan sebarang papan amaran yang dikeluarkan pihak berkuasa bagi mengelak kejadian seumpama ini berulang.

Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my