loading...

Tuesday, July 12, 2011

Maut ketika ke tempat kerja



Al-Fatihah...


AYER TAWAR - Seorang kakitangan Majlis Perbandaran Manjung (MPM) maut dihempap lori dalam satu kemalangan ngeri di Kilometer 5.0 Jalan Sitiawan-Ipoh, berhampiran simpang tiga Sungai Wangi, di sini pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira 7.15 pagi itu, Abu Bakar Ariffin, 54, mati di tempat kejadian akibat cedera parah di bahagian kepala apabila motosikal yang ditungganginya dirempuh sebuah lori yang terbabas akibat hilang kawalan.

Ketua Polis Daerah Manjung, Asisten Komisioner Mohd Jamil Osman berkata, lori yang membawa muatan pasir itu dalam perjalanan dari arah Ayer Tawar ke Sitiawan.

Bagaimanapun, menurutnya, tiba di tempat kejadian, pemandu lori berkenaan dipercayai hilang kawalan dan melanggar motosikal mangsa sebelum terbalik ke bahagian kanan jalan.

“Mangsa berasal dari kampung Sungai Wang, di sini maut di tempat kejadian akibat cedera parah di bahagian kepala dan mengalami pendarahan dalaman.

“Mayat mangsa dihantar ke Hospital Seri Manjung untuk bedah siasat,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian, semalam.

Ketika kejadian, mangsa dikatakan dalam perjalanan ke tempat kerja.

Allahyarham Abu Bakar merupakan Pembantu Kesihatan Awam Unit Lanskap, Jabatan Perancangan Bandar MPM dan telah berkhidmat selama lebih lapan tahun.

Seorang saksi, Mohd Norzi Musa berkata, ketika kejadian, dia sedang menunggu seorang rakan di sebuah lokasi tidak jauh dari tempat perlanggaran berlaku.

Menurutnya, sebelum insiden itu, dia sempat melihat dua lori dipandu laju menuju ke arah simpang jalan yang ketika itu menandakan isyarat berhenti.

“Ketika itu, ada tiga kereta dan sebuah motosikal berhenti di simpang berkenaan, gagal menghentikan kenderaan, lori yang membawa muatan pasir itu hilang kawalan dan melanggar pembahagi jalan sebelum terbalik menghempap motosikal mangsa,” katanya.

Sumber: SH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my