loading...

Tuesday, July 12, 2011

Guru SMK Putera Maut

Al- Fatihah...

KOTA BHARU- Rutin seorang ibu menghantar anaknya ke sekolah setiap pagi berakhir semalam apabila dia maut dalam kemalangan di Batu 6 Jalan Kota Bharu-Kuala Krai, dekat Tunjong, pagi semalam melibatkan dua kereta, dua motosikal dan sebuah van.

Dalam kejadian kira-kira jam 7 pagi itu, Junaidah Mohd Nor, 45, menaiki kereta jenis Wira bersama empat anaknya, Nurul Julia Mohd Nawi, 17, Nabila Jasmine, 15, Norjaihan Hafini, 13, dan Natasha Juliana, 10, untuk menghantar mereka ke sekolah masing-masing.

Dalam kejadian tersebut, Junaidah yang juga seorang guru Bahasa Melayu Tingkatan Enam di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Putera maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan badan.



Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner, Azham Othman berkata, kejadian berlaku apabila sebuah van dari arah Kota Bharu menghala ke Ketereh cuba memotong sebuah kereta lalu bertembung dengan kereta Kancil dari arah bertentangan.

”Selepas bertembung dengan Kancil tersebut, van tersebut hilang kawalan dan masuk semula ke laluannya dan melanggar sebuah motosikal serta terbabas semula ke laluan bertentangan lalu dirempuh oleh kereta yang dinaiki mangsa dan anak-anaknya.

”Manakala sebuah motosikal lain yang berada di belakang kereta mangsa turut terbabas,” katanya.

Dalam kejadian itu, keempat-empat anak Junaidah cedera dan menerima rawatan di Hospital Raja Perempuan Zainab (HRPZ) II, manakala salah seorang kanak-kanak membonceng motosikal lain bersama ibunya yang dilanggar van terbabit dilaporkan cedera.



Sementara itu, suami mangsa, Mohd Nawi Deraman, 45, berkata, pada hari kejadian arwah isterinya keluar rumah lebih awal darinya iaitu kira-kira jam 6.40 pagi untuk menghantar dua anaknya ke Sekolah Menengah Kebangsaan Zainab 1, seorang di Sekolah Kebangsaan Putera dan seorang lagi di SMK Putera.

Katanya, sebelum kematian isterinya tidak menunjukkan sebarang perubahan dan bersikap seperti kebiasaannya dengan menjemur pakaian sebelum menghantar anak-anak ke sekolah.

Mohd Nawi yang juga seorang guru di SMK Mulong berkata, ketika dalam perjalanan ke sekolahnya bersama dua lagi anaknya dia mendapati lalu lintas sesak dan menyedari berlaku kemalangan.

”Saya terima panggilan telefon memberitahu isteri saya terlibat kemalangan dan saya jangka ia kemalangan biasa,” katanya.

Bagaimanapun, Mohd Nawi terkejut mendapat tahu isterinya maut dan seorang anaknya parah dalam kemalangan itu.

Semalam, Azham bersama pegawainya melawat anak mangsa yang menerima rawatan di HRPZ II.

Sumber: Sinar Harian
              myMetro

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my