loading...

Sunday, January 19, 2014

Penunggang Versys Putus Kaki



19 Januari 2014
Jasin: Seorang lelaki putus pergelangan kaki kanan selepas motosikal berkuasa tinggi ditunggangnya terbabit kemalangan di Kilometer 30 Jalan Merlimau-Jasin, di sini, kelmarin.


Dalam kejadian jam 8.30 pagi, motosikal Kawasaki Versys 650 ditunggang Syed Mustapha Kamal Syed Kassim, 59, dari arah Jasin ke Merlimau dipercayai memasuki laluan bertentangan sebelum bergesel dengan kenderaan pelbagai guna (MPV) Naza Citra dipandu Ketua Balai Polis Sungai Rambai Sarjan Mejar Kamaridzman Khanafee.

Difahamkan, ketika kejadian, Kamaridzman dalam perjalanan dari Merlimau ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Jasin untuk menghadiri mesyuarat.

Kemalangan mengakibatkan Syed Mustapha Kamal putus pergelangan kaki kanan dan dihantar ke Hospital Melaka untuk mendapatkan rawatan.

Menurut sumber, kejadian dipercayai berlaku apabila motosikal ditunggang Syed Mustapha Kamal dari arah Jasin ke Merlimau memasuki laluan bertentangan sebelum bergesel dengan MPV berkenaan yang datang dari arah Merlimau ke Jasin.


“Dipercayai mangsa yang menunggang motosikal memotong beberapa kenderaan lain di depan dan memasuki laluan bertentangan sebelum motosikalnya bergesel dengan Naza Citra dipandu Kamaridzman.

“Kemalangan mengakibatkan pergelangan kaki kanan mangsa putus selepas tersangkut di ruang antara tayar depan dan bumper MPV berkenaan sebelum terjatuh, manakala MPV itu rosak di sebelah kanan,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Sumber:
http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Pergelangankakiputus/Article
http://www.sinarharian.com.my/pergelangan-kaki-terputus-1.241957



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my