loading...

Thursday, January 23, 2014

Kereta Berpusing



23 Januari 2014
Melaka: Seorang kontraktor cedera parah di kepala manakala rakannya tercampak keluar selepas kereta dinaiki terbabas dan merempuh pembahagi jalan di Jalan Dusun Datok Murad, Ayer Keroh, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 2.30 pagi, Mohd Aidil Khairul Anuar, 28, yang memandu PROTON Iswara cedera di kepala dan tulang belakang manakala rakannya dikenali Asmanizam, 20-an, patah tangan kiri dan kaki kanan.

Difahamkan, ketika kejadian, Mohd Aidil dan rakannya dalam perjalanan dari pusat bandar ke Pusat Autocity di Ayer Keroh sebelum kereta dipandu hilang kawalan.

Menurut sumber, setibanya di lokasi kejadian, mangsa yang memandu di lorong kiri cuba mengelak sebuah motosikal ditunggang seorang lelaki yang datang dari dari arah sama sebelum kereta dipandu hilang kawalan.


“Mangsa yang terkejut selepas menyedari sebuah motosikal berada di hadapannya bertindak memusing stereng ke kanan, namun kereta dipercayai mengalami masalah teknikal menyebabkannya melencong ke kiri jalan.


“Kereta kemudian berpusing beberapa kali lalu merempuh tiang elektrik sebelum terdampar di pembahagi jalan,” katanya di sini.

Sumber:
http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/2terselamatkeretaberpusing/Article/index_html



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my