loading...

Sunday, January 19, 2014

Ajal di Hari Thaipusam



19 Januari 2014
Butterworth: Dua sahabat yang menjalankan perniagaan mi goreng sempena sambutan perayaan Thaipusam maut selepas motosikal mereka dirempuh sebuah pacuan empat roda (4WD) di Kilometer 140 Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS), berhampiran Juru Autocity, di sini, awal pagi semalam.

Dalam kemalangan jam 3 pagi, penunggang motosikal R Jayaseelan, 35 dan pembonceng L Krishnamurthy, 38, maut di lokasi kejadian akibat cedera parah di kepala dan badan.

Menurut jurucakap trafik, kedua-dua mangsa dalam perjalanan pulang ke Simpang Ampat, dekat sini, selepas menjalankan perniagaan mi goreng untuk pengunjung yang menyambut Thaipusam di Georgetown.

“Bagaimanapun, sejurus sampai di lokasi kejadian, motosikal mereka dirempuh sebuah 4WD, membuatkan kedua-duanya tercampak dan terkena besi penghadang jalan.

“Akibatnya, kedua-duanya maut di lokasi kejadian kerana cedera parah di kepala dan seluruh anggota badan.

Mayat kemudian dibawa ke Hospital Seberang Jaya untuk bedah siasat,” katanya.

Menurutnya, kedua-dua mangsa sudah tiga hari tidak pulang kerana sibuk menyiapkan gerai dan tapak berniaga mi goreng untuk pengunjung yang menyambut Thaipusam.

“Setiap tahun mereka berdua mengambil kesempatan menjalankan perniagaan mi goreng secara kecil-kecilan buat pengunjung ketika Thaipusam,” katanya.

Menurutnya, setakat ini pemandu 4WD terbabit membuat laporan berhubung kemalangan itu dan polis mengambil keterangan daripadanya manakala siasatan lanjut masih dijalankan.

Difahamkan, Jayaseelan masih bujang manakala Krishnamuthy berkahwin dan mempunyai tiga anak.

Sumber:
http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Duasahabatmautbalikniagami/MA/Article/index_html



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my