loading...

Monday, January 20, 2014

Tak sempat jumpa kawan



20 Januari 2014
TELUK INTAN - Hasrat seorang pembantu kedai makan untuk menemui rakannya di Bandar Teluk Intan tidak kesampaian apabila dia maut dalam kemalangan, di sini, semalam.

Kejadian pada jam 2.30 petang di Kilometer 9.5 Jalan Changkat Jong itu melibatkan sebuah kereta dan kenderaan pelbagai guna (MPV).

Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Asisten Komisioner Goh Kok Liang berkata, mangsa, Low Yen Ting, 30, dari Gopeng maut di tempat kejadian.

Menurutnya, mangsa dalam perjalanan dari Bidor ke Teluk Intan dengan memandu kereta Proton Wira seorang diri cuba memotong kenderaan di hadapannya.

“Sebaik sahaja tiba di lokasi kejadian, mangsa dipercayai gagal memotong kenderaan di hadapannya dan  bertembung dengan sebuah MPV Mitsubishi.

“MPV dipandu oleh seorang wanita berusia 35 tahun dari Petaling Jaya terbabit tidak sempat mengelak lalu bertembung dengan kereta mangsa,” katanya kepada Sinar Harian.

Kok Liang berkata, pertembungan dua kenderaan itu menyebabkan mangsa maut serta-merta di lokasi kejadian manakala pemandu MPV tidak mengalami kecederaan.

Katanya, mangsa yang tersepit dalam keretanya dikeluarkan dengan bantuan anggota Bomba dan Penyelamat Balai Teluk Intan dan mayatnya dihantar ke Hospital Teluk Intan (HTI) untuk bedah siasat

Beliau berkata, hasil bedah siasat yang dijalankan mendapati mangsa mengalami kecederaan parah di seluruh badan sebelum dituntut ahli keluarganya untuk dikebumikan.

“Kami masih menyiasat lanjut berkenaan kejadian itu," katanya.
Kes tersebut disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/perak/tidak-sempat-jumpa-rakan-1.242222



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my