loading...

Saturday, May 18, 2013

2 maut bertembung van




Inalillahi wainailaihi rojiun
18 Mei 2013
PASIR PUTEH - Dua lelaki meninggal dunia selepas terlibat dalam kemalangan negeri di Kilometer 49 Jalan Kota Bharu-Kuala Terengganu di Kampung Wakaf Raja dekat sini, malam kelmarin.



Pemandu kereta, Fadzilhafizie Zakaria, 26, dari Kampung Pak Wong, Jerteh meninggal dunia di Hospital Jerteh jam 3 pagi semalam sementara rakannya, Tuan Mohd Rizuan Zakaria, 26, dari Kampung Telok, Alur Lintah, Jerteh meninggal dunia sejam selepas itu di Hospital Tengku Anis, di sini.

Kejadian kira-kira jam 11.50 malam itu turut menyebabkan dua lagi penumpang kereta, Abdul Aziz Rapuzali, 23, dan Mohd Faisal Firdaus Harun, 23, yang cedera parah kini dirawat di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian.

Pemandu van yang membawa muatan alat ganti basikal dalam perjalanan dari Dungun ke Kota Bharu, Lee Sui Hong, 62, patah kedua belah kaki turut dirawat di HUSM.

Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Mohd Kamal Zainal berkata, siasatan awal mendapati kemalangan itu berpunca daripada van dari arah Jerteh terbabas memasuki laluan bertentangan lalu bertembung dengan kereta Perdana yang dinaiki empat lelaki.

Katanya, kes itu disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan pihaknya meminta saksi kejadian tampil membantu polis.

“Saya menasihati pengguna jalan raya lebih berhati-hati ketika melalui jalan tersebut kerana banyak kes kemalangan maut berlaku di kawasan itu,” katanya.

Mangsa yang tersepit berjaya dikeluarkan sepasukan anggota Bomba dan Penyelamat Pasir Puteh yang diketuai Ketua Operasi, Kaharudin Yahya.

Penduduk, Mohd Zulani Sulaiman, 54, berkata, kejadian itu berlaku ketika dia berada di rumah rakannya yang terletak hanya beberapa meter dari lokasi kejadian.

Katanya, penduduk sekitar sudah lali dengan kes kemalangan maut seperti itu kerana kawasan itu cukup berbahaya walaupun nampak lurus.

“Jika dilihat, jalan empat lorong itu seperti tidak berbahaya tetapi banyak kemalangan maut berlaku di situ, cari simpang Kampung Wakaf Raja hingga ke sempadan Kelantan-Terengganu di Bukit Yong.

“Saya terdengar dentuman kuat dan bergegas untuk melihat apa yang berlaku, ketika saya sampai kesemua mangsa masih berada dalam kereta.

“Orang ramai membantu mengeluarkan mangsa sebelum anggota bomba sampai ke tempat kejadian, saya tidak tahu punca kejadian tapi percaya dua kenderaan itu bertembung yang menyebabkan bahagian depan kenderaan itu remuk teruk,” katanya.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/kelantan/2-maut-nahas-ngeri-1.161373




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my