loading...

Saturday, May 18, 2013

1 maut 7 cedera




Inalillahi wainailaihi rojiun

19 Mei 2013
PASIR MAS – Seorang maut manakala tujuh yang lain termasuk kanak-kanak cedera dalam kemalangan di Kampung Bakong Luar, jam 5 pagi kelmarin.



Ketua Polis Daerah Pasir Mas, Asisten Komisioner Haliludin Rahim berkata, mangsa yang maut di tempat kejadian adalah Suhaili Ismail, 38, iaitu pemandu kereta Myvi.

Manakala mangsa yang tercedera katanya, penumpang hadapan, Azhar Hasan, 47; isteri pemandu, Saifinah Mohd Yusof, 38; anaknya, Nur Aini Nazirah, 11, Ahmad Amrin Azfar, 9, Nor Amni Faqihah, 6, Ahmad Anaki Amsyar, 3 dan Ahmad Wafie, 8 bulan.

“Hasil siasatan awal mendapati Suhaili memandu kereta Myvi dari arah Pohon Tanjung ke Meranti, terbabas ke bahu jalan lalu merempuh tiang elektrik. Kemalangan ini menyebabkan pemandu mengalami beberapa kecederaan parah dan maut di tempat kejadian,” katanya, semalam.

Beliau berkata, saksi yang melihat kejadian diminta tampil atau menghubungi Ibu Pejabat Polis Pasir Mas untuk membantu siasatan.

Menurutnya, kes tersebut disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sementara itu, Pegawai Kanan Bomba II (PBK), Azuhan Ibrahim berkata, Jabatan Bomba dan Penyelamat Pasir Mas menerima panggilan kecemasan pada jam 4.46 pagi.

Sejurus menerima panggilan kecemasan, katanya, seramai enam anggota ke tempat kejadian dengan satu jentera.

“Setibanya di sana, kami dapati mangsa lain berjaya dikeluarkan namun pemandu tidak dapat dikeluarkan kerana tersepit. Kita mengambil masa selama 15 minit untuk mengeluarkan mangsa dengan menggunakan alat rescue,” kata Azuhan.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/kelantan/seorang-maut-tujuh-cedera-1.161553



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my