loading...

Thursday, April 18, 2013

Maut bertembung Van




18 April 2013
KUANTAN - Seorang pemandu maut selepas kereta dipandunya terbabas masuk ke laluan bertentangan sebelum bertembung dengan sebuah van dalam kejadian di Kilometer 8, Jalan Pintasan Kuantan dekat sini, malam kelmarin.

Dalam nahas kira-kira jam 8 malam itu, mangsa, Yaacob Mohd Shariff, 59 dari Taman Sri Beserah di sini disahkan meninggal dunia di tempat kejadian.

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik Negeri, Superintendan Mohamed Fauzi Abdul Rahim berkata, mangsa yang memandu kereta jenis Proton Waja itu dipercayai dalam perjalanan dari arah Kuantan menghala ke Pelabuhan.

Menurutnya, ketika sampai di lokasi kejadian, kereta dipandunya dipercayai hilang kawalan lalu terbabas ke laluan bertentangan dan bertembung dengan sebuah van.

“Mangsa yang parah disahkan meninggal dunia di tempat kejadian sebelum mayatnya dihantar ke Unit Forensik Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) Kuantan untuk bedah siasat,” katanya.

Sementara itu dalam kejadian berasingan, seorang pejalan kaki maut selepas dilanggar sebuah kenderaan pacuan empat roda ketika cuba melintas jalan di Kilometer 120, Jalan Kuala Lumpur- Kuantan dekat Temerloh, pagi kelmarin.

Mohamed Fauzi berkata, dalam kejadian kira-kira jam 7 pagi itu, mangsa, Mat Sah Jami, 63 dari Kampung Paya Pulai, Batu 3, Jalan Maran mengalami cedera parah dan disahkan meninggal dunia di tempat kejadian.

“Pemandu jeep tersebut dipercayai dalam perjalanan dari arah Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (HoSHAS) Temerloh menghala ke Maran.

“Ketika tiba di lokasi, mangsa yang berada di tepi jalan sebelah kiri tiba-tiba memasuki laluan menyebabkan kenderaan pacuan empat roda terbabit gagal mengelak lalu terlanggar warga emas itu,” katanya.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/pahang/dua-maut-nahas-berasingan-1.151248



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my