loading...

Thursday, November 1, 2012

3 buruh Indonesia maut

Inalillahi wainailaihi rojiun

1 November 2012
KUANTAN - Tiga buruh ladang warga Indonesia maut, manakala tiga yang lain parah selepas lori hantu yang dinaiki mereka dalam perjalanan pulang dari tempat kerja mengalami masalah brek ketika menuruni laluan berbukit sebelum terjunam ke dalam longkang di jalan Ladang Timur Oil Palm, Maran, petang kelmarin.

Dalam kemalangan kira-kira jam 5.40 petang itu, empat yang lain termasuk pemandu lori terselamat dan hanya mengalami kecederaan ringan.

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik Negeri, Superintendan Mohamed Fauzi Abdul Rahim berkata, mangsa yang terbunuh dikenali sebagai, Mansor, 31, Badrun, 39, dan Nasrudin, 39.

Menurutnya, mangsa yang cedera parah pula dikenali sebagai Zarwadi, 26, Ahyar Rosidi, 26, dan Suhandi, 28.

“Mangsa yang terlibat dipercayai berada di bahagian belakang lori ketika kejadian,” katanya.

Mohamed Fauzi berkata, kumpulan pekerja ladang itu dipercayai dalam perjalanan pulang dari ladang selepas habis waktu bekerja.

“Ketika sampai di tempat kejadian, lori terbabit dipercayai mengalami masalah brek ketika menuruni bukit menyebabkan pemandunya gagal mengawal kenderaan itu lalu terbabas sebelum terjunam masuk ke dalam longkang dianggarkan seluas 10 kaki,” katanya.

Menurutnya, mangsa maut serta merta di tempat kejadian, manakala semua yang cedera termasuk tiga yang parah dihantar ke Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (Hoshas) Temerloh untuk rawatan.


Al-Fatihah


Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/tiga-maut-lori-masuk-longkang-1.99736


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my