loading...

Monday, October 29, 2012

Berpantang ajal sebelum maut


29 Oktober 2012 
KOTA BHARU - Berpantang ajal sebelum maut. Itulah perumpamaan tepat yang boleh ditujukan kepada tiga beradik yang nyaris maut apabila kereta yang dinaiki bertembung di Jalan Sultanah Zainab berhampiran Istana Kota Lama di sini, malam kelmarin.

Kejadian yang berlaku jam 8.50 malam itu melibatkan pertembungan dua buah kenderaan jenis Mitsubishi Lancer dan Proton Iswara.

Tiga beradik yang menaiki Mitsubishi Lancer, iaitu Mohd Anif Kamaruddin, 24, Mohd Amirul, 20, dan Mohd Hairi, 13, cedera manakala pemandu kereta Iswara tersepit dan berjaya di keluarkan oleh anggota bomba.

Difahamkan sebelum kejadian itu berlaku, kereta Mitsubishi Lancer dari arah Tesco dikatakan menghala ke Jalan Gajah Mati, manakala kereta Proton Iswara dari Jalan Gajah Mati ke Tesco.

Apabila tiba di tempat kejadian, kereta Mitsubishi Lancer dipercayai berpusing dan hilang kawalan lalu merempuh kereta Proton Iswara tersebut.

Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Kota Darul Naim, Ahmad Radi Ibrahim berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada jam 8.56 malam dan tiba di tempat kejadian empat minit kemudian.

“Operasi menyelamat melibatkan empat anggota dan sebuah jentera dan pihak kami mengambil masa selama lima minit untuk mengeluarkan pemandu kereta Proton Iswara yang tersepit,” katanya.

Menurutnya, manakala mangsa-mangsa lain berjaya di keluarkan oleh orang ramai yang berada di tempat kejadian. Kesemua mangsa dirawat di Hospital Raja Perempuan Zainab II.

Sementara itu, abang kepada mangsa kejadian yang juga pemilik kereta berkenaan Mohd Hafizi Kamaruddin,25, berkata, ketiga-tiga adiknya itu dalam perjalanan untuk membeli Pizza di Pengkalan Chepa.

Dia yang mendapat tahu tentang kejadian tersebut daripada orang ramai terus berkejar ke tempat kejadian dalam jam 9.30 malam.

“Masa itu saya berada di rumah di Kampung Bunut Susu, Pasir Mas,” katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/kelantan/tiga-beradik-hampir-maut-1.98542


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my