loading...

Friday, November 2, 2012

Calon SPM SMK Ayer Lanas Maut

Inalillahi wainailaihi rojiun

2 November 2012
JELI: Dua sahabat yang dalam perjalanan pulang ke rumah selepas bermain futsal, maut apabila motosikal ditunggang bergesel dengan kereta jenis Perodua Kancil di Kilometer 89 Jalan Ayer Lanas- Jeli dekat Kampung Gemang, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 5.25 petang itu, mangsa, Mohamad Firdaus Abdul Razak, 15, dan Mohd Fakrul Rozi Ismail, 17, kedua-duanya berasal dari Kampung Rahmat, Ayer Lanas, di sini, maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan badan.


Mayat dua sahabat itu dibawa ke Hospital Jeli untuk bedah siasat sebelum dituntut keluarga masing-masing.

Difahamkan, kemalangan berlaku apabila Mohd Fakrul yang menunggang motosikal Honda Wave bersama Mohamad Firdaus cuba memotong sebuah Perodua Kancil, tetapi bergesel dengan kenderaan itu sebelum kedua-duanya tercampak ke laluan bertentangan dan digilis kenderaan lain.


Bapa Mohamad Firdaus, Abdul Razak Hasan, 65, berkata, ketika anaknya keluar bermain futsal pada jam 3.30 petang, dia tiada di rumah. Katanya, selepas pulang ke rumah pada jam 5.40 petang, dia terkejut mendapati rumahnya dipenuhi penduduk kampung dan saudara-mara sebelum dimaklumkan anak bongsunya maut dalam kemalangan.


“Walaupun sedih melihat kemalangan itu, namun saya reda dengan ketentuan Ilahi,” katanya.

Menurut Abdul Razak, anaknya yang bersekolah dalam tingkatan tiga di Sekolah Menengah Kebangsaan Ayer Lanas, Jeli aktif bersukan dan tidak menunjukkan perubahan sebelum kejadian.


Bagi bapa Mohd Fakrul Rozi, Ismail Kasim, 50, pula berkata, beberapa hari sebelum kejadian anaknya ada menyuruh ibunya Abidah Ibrahim, 49, membeli ketupat kerana teringin memakannya.

Bagaimanapun, katanya, hasrat anak keenamnya yang belajar di tingkatan lima di Sekolah Tahfiz Darul Riad, Gual Tinggi, Rantau Panjang bakal menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) minggu hadapan tidak kesampaian.


Al-Fatihah

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/Mautpulangmainfutsal/Article/index_html


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my