loading...

Saturday, July 21, 2012

Lans Koperal Maut


Inalillahi wainailaihi rojiun   

Kuala Terengganu: Ramadan tahun ini paling pilu buat keluarga seorang anggota polis berpangkat Lans Koperal yang maut apabila kereta dipandunya terbabas dan merempuh tiang elektrik di Jalan Sultan Mahmud, di sini, semalam.

Mohd Shahrizal Muhammad, 30, dari Kampung Wakaf Tembusu, di sini, meninggal dunia kira-kira jam 5.30 pagi di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) akibat kecederaan parah pada kepala dan bahagian dalaman badan, kira-kira dua jam selepas kejadian sekitar jam 3.05 pagi.

Kejadian itu turut merosakkan lima kenderaan iaitu dua kereta dan tiga motosikal di tempat kejadian.



Tinggal barang

Mangsa yang memandu Proton Inspira dalam perjalanan dari rumahnya ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Terengganu untuk bertugas sebelum tiba-tiba berpatah balik ke rumahnya di Kampung Tok Adis, dipercayai mahu mengambil barang yang tertinggal.

Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Asisten Komisioner Zamri Shamsudin, berkata kereta dipandu mangsa terbabas dan merempuh pembahagi jalan lalu melanggar tiang elektrik dan terperosok ke dalam kedai makan.
“Mangsa meninggal dunia di HSNZ ketika menerima rawatan kecemasan dan kejadian disiasat mengikut Seksyen 41(1)Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Isteri mangsa, Wan Ezereen Wan Jaafar, 30, berkata, beliau pelik apabila suaminya tidak mengejutkannya sebelum keluar rumah untuk bertugas jam 3 pagi.

“Biasanya beliau mengejutkan saya sebelum meninggalkan rumah. Saya tahu mengenai kejadian menimpa suami selepas menerima panggilan polis yang memaklumkan kejadian.

“Kejadian ini satu dugaan besar buat saya dan dua anak, Muhammad Adam Danial, 7, dan Amanda Lia Hana, 3, apatah lagi ketika umat Islam bersedia menyambut Ramadan dan Syawal tidak lama lagi,” katanya.

Ibu mangsa, Rabuah Mohd Noor, 58, yang ditemui di rumahnya di Kampung Wakaf Tembesu tidak menyangka hasrat untuk meraikan kedatangan Ramadan bersama arwah dan keluarganya tidak kesampaian.

Al-Fatihah

Sumber:
bharian.com.my/bharian/articles/Peliksuamitakkejuttidur/Article/artikel
hmetro.com.my/myMetro/articles/Dentumangegardapur/Article/index_html

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my