loading...

Thursday, June 14, 2012

Warga Emas Maut Kemalangan

Inalillahi wainailaihi rojiun

KUANTAN - Dua warga emas maut selepas kenderaan dinaiki terlibat dalam nahas berasingan yang dilaporkan di daerah Pekan dan Temerloh, kelmarin.

Nahas membabitkan pemandu dan penunggang itu menyebabkan salah seorang mangsa meninggal dunia di tempat kejadian manakala seorang lagi ketika menerima rawatan di sebuah klinik.

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik Negeri, Superintendan Mohamed Fauzi Abdul Rahim berkata, dalam kejadian pertama kira-kira jam 8.20 pagi di Kilometer 152, Jalan Kuala Lumpur- Kuantan, seorang pemandu warga emas , Ibrahim Hussin, 73 dari Kampung Sungai Kepong, Lanchang maut selepas kereta dipandunya bertembung dengan sebuah lori treler.

Menurutnya, dalam kejadian itu, mangsa bersama seorang kanak-kanak, Mohammad Azfar Mohammad Sohail Arif, 2, dipercayai dalam perjalanan dari arah Kuala Lumpur menghala ke Mentakab.

“Ketika tiba di lokasi kejadian, kereta jenis Perodua Kancil yang dipandu mangsa dipercayai terbabas masuk kelaluan bertentangan dan bertembung dengan lori treler.

“Akibat pertembungan itu, kereta mangsa tersasar ke kanan jalan manakala lori treler terbabas masuk kelaluan bertentangan,” katanya.

Mohamed Fauzi berkata, mangsa yang parah di bahagian kepala disahkan meninggal dunia di tempat kejadian manakala kanak-kanak terbabit dipercayai hanya mengalami kecederaan ringan.

“Mayat pemandu itu kemudiannya di hantar ke Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (HoSHAS) Temerloh untuk bedah siasat sebelum jenazah dituntut keluarga untuk dikebumikan,” katanya.

Sementara itu, dalam kejadian berasingan, seorang warga emas, Abdul Rahman Abdullah, 70 dari Kampung Salong, Pekan maut selepas motosikal ditungganginya merempuh bahagian belakang sebuah lori yang cuba memotongnya ketika melalui Jalan Salong- Chini, Pekan,

Menurutnya, kejadian kira-kira jam 12.50 tengah hari itu dipercayai berlaku ketika mangsa yang menunggang dari arah Chini ke Kampung Salong cuba mengelak lubang di laluannya tanpa menyedari sebuah lori dari arah belakang cuba memotongnya ketika itu.

“Akibat kejadian, motosikal mangsa terlanggar bahagian tepi belakang lori terbabit menyebabkan dia tercampak terjatuh ke atas jalan dan mengalami kecederaan parah di bahagian kepala serta dada.

“Mangsa yang parah dihantar ke Klinik Kesihatan Chini untuk rawatan bagaimanapun dia disahkan meninggaldunia tidak lama kemudian,” katanya

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/dua-warga-emas-maut-dalam-dua-kemalangan-1.56474

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my