loading...

Thursday, June 14, 2012

Penoreh Getah Maut Dirempuh Lori

Inalillahi wainailaihi rojiun

PENDANG: “Saya tidak sangka perbuatan ayah keluar awal daripada kebiasaan petanda dia akan pergi untuk selamanya. Saya ada bertanya kepadanya kenapa keluar awal dan dia beri alasan mahu kerja mengutip getah dapat selesai cepat kerana mahu beli barangan dapur.

“Kebiasaannya ayah akan keluar jam 8 pagi dan seingat saya, dia tidak pernah keluar sebegini awal. Saya tidak sangka perbualan kami pagi tadi (semalam) adalah yang terakhir,” kata Abdul Rahman Nyan, 50, anak tunggal kepada Nyan Derani, 73, yang maut dalam kemalangan di Jalan Simpang Tiga, Pokok Tai, Mukim Air Putih, dekat sini, semalam.


Dalam kejadian kira-kira jam 7.15 pagi itu berlaku selepas motosikal yang ditunggang mangsa dirempuh sebuah lori pasir yang datang dari arah bertentangan mengakibatkan Nyan cedera parah di beberapa anggota badan termasuk kepala dan meninggal dunia di tempat kejadian.

Abdul Rahman berkata, arwah pergi menoreh di kebunnya yang terletak di Bukit Mak Inson sejak awal pagi lagi sebelum dikejutkan dengan berita kemalangan yang menimhmetro.com.my/myMetro/articles/2012061404114720120614041147/Article/index_htmlpa bapanya oleh jirannya tidak lama selepas arwah meninggalkan rumah mereka.


“Saya pernah menyatakan hasrat untuk menukar motosikal arwah dengan yang baru berikutan keadaan motosikalnya sedia ada sudah uzur dan agak merbahaya jika menunggang.


“Namun, cadangan itu ditolak ayah dengan memberi alasan bahawa dia mahu menunggang motosikal buruknya hingga ke akhir hayat dan tidak mahu lagi menanggung hutang lain apatah lagi dengan usianya yang begitu,” katanya ketika ditemui, semalam.

Abdul Rahman berkata, dia reda dengan pemergian bapanya itu dan jenazah akan dikebumikan di tanah perkuburan Islam di Masjid Pokok Tai, Mukim Air Putih.

Al-Fatihah

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/2012061404114720120614041147/Article/index_html

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my