loading...

Thursday, June 14, 2012

Penolong pengurus maut

Inalillahi wainailaihi rojiun

KUANTAN - Seorang penolong pengurus meninggal dunia dalam keadaan menyayat hati apabila kaki kanannya putus manakala tubuhnya tercampak ke atas kenderaan pacuan empat roda yang dirempuhnya dalam kemalangan di Kilometer 75 Jalan Kuantan- Segamat berhampiran simpang masuk ke Ladang Bukit Relau, Pekan, kelmarin.

Dalam nahas kira-kira jam 11.30 pagi itu, mangsa, Zaidi Zulkifli. 48 dari Ladang Paloh Hinai, Pekan disahkan meninggal dunia di tempat kejadian.

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik Negeri, Superintendan Mohamed Fauzi Abdul Rahim berkata, mangsa yang menunggang bersendirian dipercayai dalam perjalanan dari arah Segamat menghala ke Kuantan.

Menurutnya, ketika tiba di lokasi kejadian, mangsa dipercayai cuba memotong sebuah kenderaan pacuan empat roda di hadapannya.

“Cubaannya gagal apabila motosikal yang ditunggangi bergesel dengan sebuah lori treler yang datang dari arah bertentangan sebelum merempuh bahagian tayar pacuan empat roda di laluannya. “Akibat rempuhan kuat, tayar motosikal mangsa pecah menyebabkan kenderaan itu hilang kawalan manakala tubuh mangsa tercampak ke atas pacuan empat roda yang terlibat,” katanya.

Mohamed Fauzi berkata, dalam kejadian itu, mangsa mengalami beberapa kecederaan pada bahagian badan termasuk putus kaki kanan.

“Sementara itu pemandu pacuan empat roda dan lori treler terselamat dan tidak mengalami sebarang kecederaan,” katanya.

Menurutnya, punca sebenar kemalangan yang meragut nyawa penolong pengurus ladang itu masih dalam siasatan dan kes kini disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/maut-nahas-tiga-kenderaan-1.56464

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my