loading...

Saturday, June 16, 2012

Rempuh lembu sedang tidur



Inalillahi wainailaihi rojiun 

GEMENCHEH – Seorang lelaki maut apabila motosikal yang ditungganginya dipercayai melanggar lembu yang sedang tidur di atas jalan di Kilometer 3.5 simpang jalan Air Kuning
Selatan-Bukit Jalor, dekat sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 10 malam itu, mangsa, Osman Daud, 46, dipercayai dalam perjalanan pulang dari kediaman arwah bapanya di Felda Bukit Jalor ke rumah sewanya di Air Kuning Selatan.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Wooi Kooi Cheang berkata, kejadian itu berlaku berdekatan sebuah jambatan kecil dan sebaik sahaja mangsa tiba di situ, motosikal ditungganginya melanggar seekor lembu yang sedang tidur di atas jalan.

“Susulan perlanggaran itu, mangsa terjatuh di sebelah kiri jalan dan disahkan mati di tempat kejadian kerana kecederaan parah di bahagian muka serta anggota dalaman.

"Mayat mangsa yang tertiarap di bahu jalan ditemui seorang pekerja pembinaan landasan berkembar Kereta Api Tanah Melayu yang kebetulan melalui tempat kejadian,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Katanya, mayat mangsa kemudiannya dihantar ke Hospital Tampin untuk bedah siasat.

Sementara itu, abang mangsa, Abu Bakar Daud, 58, berkata, dia amat terperanjat apabila dimaklumkan jiran yang memintanya datang ke lokasi berkenaan untuk mengesahkan sama ada mayat mangsa kemalangan adalah adiknya.

Menurutnya, dalam keadaan jalan agak gelap dan muka adiknya yang berlumuran darah, dia kurang pasti, namun setelah memeriksa dokumen yang ada di motosikal, barulah
dia menyedari mangsa itu adiknya.

“Jenazah adik akan saya dibawa balik ke kediaman saya di Felda Jelai 4 dan dikebumikan di sana," katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/langgar-lembu-sedang-tidur-1.57148

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my