loading...

Friday, June 29, 2012

Pemandu Treler Maut



TAPAH – Setelah tersepit hampir tujuh jam, seorang pemadu treler maut akibat cedera parah pada bahagian kepala dan anggota badan dalam satu kemalangan di Kilometer 325.1 arah Selatan Lebuh raya Utara Selatan berhampiran Plaza Tol Tapah, di sini, semalam.

Ketua Polis Daerah Tapah, Superintendan Som Sak Din Keliaw berkata, kejadian berlaku pada kira-kira jam 1.10 pagi membabitkan treler yang dipandu mangsa, C Chandrakumaran, 53, dengan sebuah lori membawa muatan benih getah.

Menurutnya, treler yang dipandu mangsa dipercayai sedang dalam perjalanan dari arah Kuala Lumpur ke Ipoh, telah dirempuh dari belakang oleh lori terbabit, menyebabkan kedua-dua kenderaan terbabas ke sebelah kanan jalan sebelum masuk ke dalam gaung sedalam kira-kira 20 meter.

"Mangsa maut di tempat kejadian, manakala pemandu lori, Mohd Zaimi Mohd Desa, 54, serta kelindannya mengalami cedera parah pada beberapa bahagian badan.

" Mohd Zaimi dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun, Ipoh, manakala kelindannya dirawat di Hospital Tapah," katanya ketika dihubungi, semalam.

Tambah beliau, Pasukan Bomba dan Penyelamat Tapah turut dikejarkan ke lokasi kejadian bagi membantu mengeluarkan mayat mangsa.

Katanya, mayat mangsa dihantar ke Hospital Tapah untuk tindakan lanjut sebelum dituntut keluarga bagi urusan pengebumian.

"Polis masih menjalankan siasatan bagi mengenal pasti punca kejadian. Siasatan dijalankan di bawah Sekyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987," katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/perak/tersepit-hampir-tujuh-jam-1.62303

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my