loading...

Monday, June 18, 2012

2 Sahabat Maut



Inalillahi wainailaihi rojiun

BENTONG – Seorang orang kurang upaya (OKU) dan rakannya maut selepas terbabit kemalangan di Kilometer 65.9 Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak, kira-kira jam 8 malam kelmarin.

Pemangku Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Mohamad Mansor Mohd Nor berkata, mangsa dikenali sebagai Samsulkamal Wok Rosdi, 26, beralamat di Felda Bukit Tajau dan rakannya,

Mohd Aifil Maidin, 21, dari Felda Siantan Jengka 19. Menurutnya, ketika itu mangsa yang menaiki motosikal jenis Kawasaki dalam perjalanan dari arah Kuala Lumpur menghala ke Kuantan.

“Setibanya di lokasi kejadian, motosikal ditunggangi mereka terbabas ke kiri jalan, manakala kedua-dua mangsa tercampak ke kanan jalan iaitu laluan laju lebuh raya,” katanya.

Mohamad Mansor berkata, mayat mangsa dipercayai diseret kenderaan lain sebelum ditemui bergelimpangan tidak jauh dari motosikal dinaiki mereka.  Menurutnya, kedua-duanya disahkan meninggal dunia di tempat kejadian  sebelum dibawa ke Hospital Bentong untuk bedah siasat dan dituntut keluarga masing-masing.

“Kejadian disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987. Saksi kejadian atau sesiapa yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis  aerah di talian 09-2231999 atau 09-2222222 untuk membantu siasatan,” katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/dua-rakan-korban-nahas-1.57580

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my