loading...

Sunday, February 19, 2012

3 Beranak Maut Bertembung Lori

Inalillahi wainailaihi rojiun     

DUNGUN 18 Feb. - Tiga sekeluarga yang dalam perjalanan menghadiri majlis kenduri kahwin maut, manakala dua lagi parah setelah kereta yang dinaiki mereka bertembung dengan sebuah lori dalam nahas ngeri di Kampung Paya Kemudi, dekat sini hari ini.

Mereka yang maut dalam nahas pukul 11.40 pagi itu ialah Tengku Shafuddin Tengku A. Rahman, 46, yang memandu kereta; isterinya, Salwiah Abdul Rahman, 42, dan anak mereka, Tengku Muhammad Aqil, 9.

Ibu Tengku Shafuddin, Tengku Nik Asiah Tengku Embong, 70, cedera parah dan berada dalam keadaan kritikal.

Dua lagi anak mangsa iaitu Tengku Amir Haziz, 10, patah paha kanan manakala Tengku Nor Azira, 18, cedera ringan dan kedua-dua mereka kini dirawat di Hospital Dungun.

Tengku Shafuddin dan isterinya meninggal dunia di tempat kejadian manakala Tengku Muhammad Aqil meninggal dunia ketika dikejarkan ke Hospital Dungun.

Difahamkan, dalam nahas itu, sebahagian daripada mangsa tercampak ke atas jalan sebelum dibantu orang ramai.

Kemalangan berlaku di Kilometer 21.5, Jalan Dungun-Bukit Besi, Kampung Paya Kemudi sewaktu keluarga malang itu dalam perjalanan dari Kampung Syukur, Pasir Raja untuk menghadiri kenduri kahwin di Kampung Gong Pasir.

Kemalangan dipercayai berlaku apabila kereta yang mereka naiki terbabas ke laluan sebelah sebelum bertembung dengan sebuah lori dari Dungun menghala ke Bukit Besi.

Sejurus selepas kemalangan itu, sebuah lagi kereta dinaiki empat beranak di belakang lori terbabit sempat mengelak ke kanan jalan sebelum melanggar tiang lampu di situ. Mereka dalam perjalanan ke Kuala Berang.

Keempat-empat mangsa itu ialah Mohd. Adli Rashid Abdullah, 36; Haslinda Mohamad, 35, serta dua anak mereka yang berusia 4 dan 9 tahun namun mereka tidak mengalami kecederaan.

Sementara itu, pemandu lori terlibat, Mohamad Abdullah, 58, berkata, dia dalam perjalanan menghantar bekalan diesel di Kampung Padang Pulut dan setiba di tempat kejadian, dia gagal mengelak kereta yang tiba-tiba memasuki laluannya.

"Saya cuba membrek bagi mengelak bertembung kereta itu yang tiba-tiba masuk ke laluan namun usaha itu gagal menyebabkan kenderaan kami bertembung," jelasnya.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah, Deputi Supritendan Ismail Abdullah mengesahkan mengenai nahas itu dan sedang menyiasat punca sebenar kemalangan tersebut.

Beliau berkata, jenazah tiga beranak dibawa ke Hospital Dungun untuk bedah siasat sebelum dituntut keluarga mereka.

Al-Fatihah

Sumber:
utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0219&pub=Utusan_Malaysia&sec=Jenayah&pg=je_01.htm

1 comment:

  1. takziah kepada keluarga mangsa...
    kesian pada anak-anak arwah kehilanga tempat bergantung...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my