loading...

Thursday, December 1, 2011

Dua Motosikal Bertembung


HULU BERNAM – Seorang penunggang motosikal patah kaki kanan dan tangan kanan setelah bertembung dengan sebuah motosikal dari arah bertentangan dalam kemalangan di Jalan Besar Hulu Bernam dekat Taman Goldenwood di sini malam semalam.

Kejadian kira-kira jam 7.40 malam itu dipercayai berlaku apabila kedua-dua motosikal terbabit cuba memotong kenderaan di hadapan mereka sebelum bertembung.

Saksi kejadian, B Vikneswaran, 28, yang mengenali mangsa berkata, Palani dalam perjalanan dari arah Bernam Jaya dikatakan gagal mengelak motosikal ditunggang seorang mekanik yang datang dari arah Tanjung Malim, Perak.

“Ramai orang yang terdengar bunyi dentuman kuat dan bergegas ke tempat kejadian dan kami dapati kedua-dua mangsa terbaring di atas jalan.

“Orang awam yang berada di tempat kejadian segera menghubungi ambulans yang sampai lima minit kemudian,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Menurutnya, Palani berasal daripada Tanjung Malim dan dalam perjalanan pulang ke rumahnya.

Manakala mekanik terbabit yang hanya dikenali sebagai Bunga, 20-an dikatakan dalam perjalanan pulang dari tempat kerjanya di sebuah kedai aksesori kereta di Tanjung Malim ke rumahnya di Kalumpang, dekat sini.

Palani mengalami kecederaan parah dan patah kaki dan tangan kanan sementara Bunga cedera di muka, bagaimanapun dia dilihat tidak banyak bergerak.

Kedua-dua mangsa diberi bantuan kecemasan sebelum dibawa ke Klinik Kesihatan Tanjung Malim untuk menerima rawatan lanjut.

Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my