loading...

Tuesday, November 29, 2011

Remaja Maut Bertembung Kia Spectra


November 29, 2011
BENTONG – Seorang remaja maut dalam ­kemalangan yang berlaku di Kilometer 9.8 Jalan Bentong-Raub berhampiran Kilang Lee Rubber petang kelmarin.

Pemangku Ketua Polis Daerah Bentong, Deputi Superintendan Mohamad Mansor Mohd Nor berkata, mangsa, Bakri Bah Hit, 17, beralamat di Pos Titon, Kuala Lipis ­menunggang motosikal jenis Yamaha LC seorang diri dari arah Bentong ke Raub. Menurutnya, ­setibanya di tempat kejadian, motosikal yang ditunggang mangsa dipercayai terbabas masuk ke laluan bertentangan.

“Kemudian bertembung dengan sebuah kereta Kia Spectra yang dinaiki dua orang termasuk pemandu dan penumpang dari arah Raub ke Bentong.

“Akibat pertembungan itu, mangsa ter­perosok di bawah kereta tersebut dan terpaksa di­keluarkan dengan bantuan anggota bomba dan penyelamat dari Balai Bomba Bentong,” katanya.

Mohamad Mansor berkata, mangsa ­mengalami kecederaan parah di bahagian ke­pala dan disahkan mati di tempat kejadian. Menurutnya, mayat mangsa kemudiannya dibawa ke Hospital Bentong untuk dibedah siasat sebelum dituntut keluarga. “Siasatan masih d­iteruskan di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my