loading...

Monday, November 7, 2011

Bas Ekspres Terjunam Ke Dalam Parit


SKUDAI – 25 penumpang termasuk empat pelancong warga Kemboja berdepan detik cemas, apabila bas ekspres dalam perjalanan dari Taiping menuju ke Singapura yang dinaiki terjunam ke dalam parit, di Kilometer 19, laluan Ayer Hitam-Johor Bahru, di sini, awal hari ini.



Kejadian berlaku kira-kira jam 4.40 pagi itu, turut menyebabkan tiga penumpang cedera parah termasuk seorang lelaki warga Kemboja, manakala 22 penumpang lain mengalami cedera ringan.

Timbalan Ketua Polis Daerah Johor Bahru Utara (JBU), Superintenden Mohd Akhir Ishak berkata, kejadian dipercayai berlaku apabila pemandu bas berusia 45 tahun, gagal mengawal kenderaan menyebabkannya hilang kawalan sebelum terjunam.

“Tiga penumpang mengalami patah tulang akibat kejadian itu dan dikejarkan ke Hospital Sultanah Aminah (HSA), manakala penumpang lain turut dikejarkan ke hospital sama bagi mendapat rawatan sebagai pesakit luar.

“Pelancong warga Kemboja yang turut menaiki bas berkenaan berusia di antara 21 hingga 29 tahun dan sedang dalam perjalanan ke Singapura.

“Bagaimanapun, tiada penumpang kanak-kanak yang didapati terbabit dalam kemalangan ini,” katanya.

Selain itu, Mohd Akhir ketika dihubungi berkata, pihak polis sedang menjalankan siasatan ke atas pemandu bas dan kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 43(1) Akta Pengangkutan Jalan.

“Pemandu tidak mengalami sebarang kecederaan dan didapati tidak mempunyai sebarang rekod lampau, namun telah lama berkhidmat sebagai pemandu bas ekspres di syarikatnya bekerja,” katanya.

Sumber: Sinar Harian
             Utusan Malaysia

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my