loading...

Thursday, September 8, 2011

Perompak Maut Kemalangan Setelah bunuh Kontraktor

ANGGOTA polis mengangkat mayat suspek setelah kereta curi yang dipandunya 
merempuh sebatang pokok di Johor Bahru, semalam. – UTUSAN/BAZLAN IBRAHIM


JOHOR BAHRU 7 Sept. – Dua perompak menerima padah apabila seorang daripadanya maut manakala rakannya parah selepas kereta yang mereka naiki merempuh sebatang pokok sejurus selepas menetak mati seorang kontraktor syarikat perkapalan ketika merompak mangsa, semalam.

Dalam kejadian itu, mangsa, S. Vijayaratnam, 47, yang ditetak di belakang kepala oleh suspek meninggal dunia pada pukul 12.04 tengah malam tadi selepas dimasukkan ke Hospital Pakar Regency di sini.

Isterinya, G. Vijayalakshmi, 45, pula kini dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) hospital sama.

Menurut pembantu rumah mangsa, P. Rasathi, 31, kejadian berlaku pada pukul 7.30 petang semasa kedua-dua majikannya itu bersembahyang di luar rumah.

Katanya, anak kedua pasangan itu, V. Deeliip, 12, pula berada di bilik di tingkat atas rumah.

“Tiba-tiba saya nampak dua lelaki berada di luar rumah. Saya yang tidak sedap hati terus masuk ke dalam rumah bersama puan (Vijayalakshmi) dan kami menyembunyikan diri di dalam bilik air.

“Tidak lama kemudian suspek menendang pintu bilik air sehingga pecah dan sebaik sahaja keluar saya lihat tuan (Vijayaratnam) sedang diacu dengan parang,” katanya ketika ditemui pemberita di lokasi kejadian di sini hari ini.

Rasathi berkata, suspek kemudian membawa mereka ke tingkat atas sebelum menggeledah bilik majikannya itu untuk mencari barang berharga.

Katanya, ketika di tingkat atas, majikannya ditetak setelah anak mereka enggan keluar dari bilik yang dikunci dari dalam sejurus menyedari berlaku rompakan.

“Saya tidak mampu berbuat apa-apa kerana begitu takut melihat kedua-dua majikan ditetak dengan parang dan turut menyerahkan barang kemas saya.

“Sebaik sahaja mendapat barang kemas, mereka terus melarikan diri dengan kereta milik majikan saya,” katanya.

Dia bagaimanapun bersyukur kerana ketika kejadian anak ketiga majikannya itu, V. Sevendran, 6, tiada di rumah kerana ke kelas tambahan, manakala anak sulung mereka, V. Nishindren, 18, menuntut di sebuah kolej swasta di Mantin, Negeri Sembilan.

Ketua Polis Johor, Datuk Mohd. Mokhtar Mohd. Shariff berkata, siasatan awal percaya rompakan itu didalangi oleh empat lelaki dan sebaik sahaja sampai di lokasi kemalangan pihaknya menemui dua daripada suspek dalam keadaan parah, kira-kira satu kilometer dari rumah mangsa.

“Suspek yang memandu kereta curi itu berusia 39 tahun maut di tempat kejadian manakala rakannya berusia 31 tahun parah. Polis menemui semula barang kemas dan telefon bimbit milik mangsa di dalam kereta tersebut,” katanya.

Katanya, pihaknya masih memburu dua lagi rakan suspek yang masih bebas.

“Siasatan mendapati kedua-dua suspek tidak memiliki rekod jenayah lampau dan kes itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh,” katanya.

REMUK...kereta yang dilarikan penjenayah terlanggar pokok menyebabkan seorang mati. 
Gambar kecil, Vijayaratnam dan isterinya, Vijayalakshmi.- myMetro/Salman Hamat


Mangsa Sempat Lihat Mayat Penjenayah.

 SERI ALAM: Seorang mangsa rompakan yang ditetak di kepala sempat melihat mayat penyerangnya yang maut akibat kemalangan selepas melakukan rompakan sebelum dia sendiri meninggal dunia beberapa jam kemudian.

“Berhenti...saya mahu tengok muka penjahat itu,” kata S Vijayaratnam, 47, yang kebetulan melalui lokasi kemalangan membabitkan dua penjenayah yang menetak dia dan isterinya, G Vijayalakshmi, 45, di rumah mereka di Jalan Tasek 24, Masai di sini, jam 7.30 malam kelmarin.

Rakan mangsa, G Jayaseelan, 38, berkata ketika itu, Vijayaratnam dalam perjalanan ke Hospital Pakar Regency, dekat sini, apabila terserempak kemalangan jalan raya kira-kira 700 meter dari rumahnya membabitkan dua penjenayah yang sebelum itu melarikan diri selepas menyamun dan menetak dia dan isterinya.

“Kami tidak memberhentikan kereta kerana ketika itu kedua-dua mereka cedera parah akibat ditetak dengan parang, namun melalui tingkap kereta, Vijayaratnam sempat menjenguk mayat seorang daripada penjenayah yang terbunuh.

Sumber: Utusan Malaysia
             myMetro

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my