loading...

Friday, September 9, 2011

Kereta Terbang Lagi


SERI KEMBANGAN – “Keadaan sangat mencemaskan apabila saya nampak sebuah kereta terbang dari arah bertentangan merempuh pembahagi jalan sebelum bertembung kenderaan di depan saya,” kata Hasmazira Husain, 32, saksi kemalangan membabitkan tiga kenderaan di Jalan Putra Permai di sini tengah hari kelmarin.

Hasmazira yang juga seorang jururawat berkata, dia melihat sendiri kereta Proton Wira yang terbabas menghala ke arah Taman Equine itu menghempap sebahagian kereta mangsa jenis Proton Saga BLM yang maut sebelum berpusing beberapa kali dan terbabas di tengah laluan.

“Beberapa kilometer sebelum sampai ke tempat dituju, saya panik apabila bertembung dengan sebuah kereta yang memasuki laluan bertentangan dan merempuh kereta dipandu seorang lelaki di depan saya,” katanya.

Menurutnya, dalam keadaan kelam kabut itu, kereta jenis Perodua Viva miliknya yang turut dilanggar pemandu hilang kawalan terbabit diberhentikan di tepi jalan untuk melihat keadaan pemandu di kereta depan.

“Saya dapati pemandu tersepit dan orang ramai yang berada di tempat kejadian juga gagal mengeluarkan mangsa.

“Selepas beberapa minit. bomba tiba di tempat kejadian mengeluarkan mangsa dan saya sendiri turut memberi rawatan kepada mangsa,” katanya mangsa yang patah kaki, tangan serta mengalami kecederaan teruk di bahagian dada dikejarkan ke hospital oleh ambulans yang tiba beberapa minit kemudian.

Sementara itu, jurucakap polis Cawangan Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah Serdang berkata, mangsa, Chow Yik Loong, 61, bagaimanapun disahkan meninggal dunia selepas enam jam menerima rawatan di Unit Kecemasan Hospital Serdang.

Katanya, pemandu kereta Proton Wira hanya mengalami kecederaan ringan.

“Kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987. Saksi diminta hubungi Pegawai Penyiasat Trafik IPD Serdang, Inspektor Nur Azam Shah Md Aziz di talian 03-89422222 atau 0169055595 untuk membantu siasatan,” katanya.

Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my