loading...

Tuesday, April 26, 2011

Tumpahan Minyak, Lori Terbalik di Tumpat


TUMPAT- Seorang pemandu lori, Hamzah Yusof,42, cedera selepas kenderaannya yang membawa barang lusuh terbalik di selekoh berdekatan cabang tiga Kampung Berangan dekat sini, semalam.

Kejadian kira-kira jam 10.40 pagi itu, lori terbabit hilang kawalan ketika sedang melalui jalan itu apabila ada tumpahan minyak dipercayai minyak pelincir di hadapan tapak pasar malam jalan Kampung Berangan tersebut.

Kemalangan itu menyebabkan dua kenderaan lain iaitu lori dan kereta proton wira yang mengekori lori terbalik terbabas apabila masing-masing hilang kawalan ketika melalui laluan minyak yang tumpah itu.

Dalam kejadian itu, lori yang terbabas berada di tengah-tengah antara lori terbalik dengan kereta jenis Proton Wira dan akibat jalan licin, Proton Wira itu merempuh belakang lori terbabit, namun kedua-dua pemandu kenderaan ini tidak mengalami sebarang kecederaan.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Tumpat, Yaacob Abdullah berkata, tumpahan minyak dipercayai minyak pelincir itu tidak diketahui dari kenderaan mana sehingga menyebabkan kemalangan membabitkan tiga kenderaan berlaku selepas melalui laluan ini.

“Lori terbabit yang menghala ke Kota Bharu itu hilang kawalan lalu terbalik selepas melalui jalan dengan tumpahan minyak itu. Pemandu terbabit dibawa ke Hospital Tumpat untuk rawatan,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian, semalam.

Sumber: http://www.sinarharian.com.my/sh/kelantan/content/story9017719.asp


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my