loading...

Saturday, April 2, 2011

Pelajar Politeknik Maut di Taman Bidara


Al-Fatihah,
KULIM - Seorang Pelajar Politeknik Tuanku Sultanah Bahiyah, Izzat Fazree Fazlon, 23, maut apabila motosikal jenis Yamaha LC 135 yang ditunggangnya merempuh sebuah motosikal jenis Kawasaki yang membelok masuk ke Taman Bidara, kira-kira jam, 4.45 petang, kelmarin.

Ketua Polis Trafik Kulim, Asistant Superintendan, Ismail Ayob berkata, seorang mangsa mengalami cedera parah di kepala dan mati di tempat kejadian, manakala seorang lagi penunggang yang berusia 24 tahun mengalami cedera parah.

“Dari siasatan dijalankan polis mendapati kedua-dua motosikal ini dari arah simpang tiga Keladi.

"Apabila tiba di persimpangan Taman Bidara, penunggang motosikal Kawasaki cuba membelok. Mangsa yang datang dari arah belakang dilaporkan cuba memotong di sebelah kanan dan mereka bertembung," katanya.

Ismail berkata, akibat rempuhan kuat, mangsa yang menunggang motosikal Yamaha LC 135 maut di tempat kejadian manakala penunggang motosikal Kawasaki parah.

Menurutnya, mangsa yang maut dibawa ke Bilik Mayat Hospital Kulim untuk dibedah siasat, manakala mangsa yang parah dikejarkan ke hospital sama sebelum dipindahkan ke Hospital Seberang Jaya.

Ismail menasihatkan kepada semua penunggang motosikal supaya lebih berhati-hati dan sentiasa mematuhi undang-undang jalan raya.

“Tidak perlu menunggang motosikal dengan laju dan melulu kerana ia boleh mengakibatkan kemalangan.

“Sekiranya penunggang motosikal takut kelewatan, mereka seharusnya keluar lebih awal. Dengan cara ini mereka tidak akan tergesa-gesa ketika menunggang motosikal, “ katanya

Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my