loading...

Sunday, March 27, 2011

Rumah dirempuh Nissan Cefiro



27 Mac 2011; SERI KEMBANGAN – “Bunyi letupan kuat seperti bom meletup menyebabkan saya bingkas bangun dari tidur untuk melihat apa yang berlaku sebelum mendapati sebuah kereta ‘tercacak’ depan rumah,” kata M Ganesan, 40, pemilik rumah yang dirempuh sebuah kenderaan awal pagi, semalam.

Ganesan berkata, dalam keadaan panik dia tergamam melihat tembok dinding rumah yang didiami di Taman Puncak Jalil di sini runtuh dan kenderaan yang terbabas hanya beberapa meter dari jarak ruang tamu rumahnya.

Difahamkan, kereta terbabit dipercayai terbabas dan terbang hampir 70 meter dari persimpangan lampu isyarat Taman Puncak Jalil yang terletak di kawasan berbukit sebelum merempuh tembok batu dinding rumah mangsa di Jalan PUJ 1/6.

Kejadian itu menyebabkan dua mangsa yang berada dalam kereta cedera parah dan tembok rumah didiami mangsa runtuh menyembah bumi.

Ganesan berkata, dalam kejadian kira-kira jam 4.50 pagi itu dia terus ke tingkat bawah rumah teres dua tingkat yang dihuni untuk melihat apa yang berlaku.

“Sebaik membuka pintu depan rumah, saya dapati sebuah kereta jenis Nissan Cefiro berwarna putih berada dalam keadaan tegak dengan bahagian depan terjunam ke lantai.

“Kemudian, saya memeriksa dalam kereta dan mendapati ada dua lelaki dalam keadaan berlumuran darah serta berkemungkinan mengalami patah kaki,” katanya.

Menurut Ganesan, dalam keadaan kelam-kabut itu dia kemudian terus meminta pertolongan jiran menghubungi ambulans untuk menghantar mangsa ke hospital.

“Rempuhan itu menyebabkan paip rumah saya pecah dan air memancut hingga menyebabkan air bertakung seperti banjir. Tiang lampu isyarat turut diseret kereta itu hingga ke dalam kawasan rumah saya.

“Kerugian dianggarkan melebihi RM20,000 berikutan kereta jenis Proton Wira milik saya yang diletakkan di depan rumah turut sama dirempuh,” katanya yang membuat laporan di Balai Polis Seri Kembangan, semalam.
Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my