loading...

Monday, March 28, 2011

Maut, Rempuh Pokok lagi



IPOH – Kegembiraan sekumpulan lima lelaki yang bersiar-siar di sekitar bandar raya ini bertukar tragedi apabila kenderaan yang dinaiki mereka terbabit dalam kemalangan di Jalan Raja DiHilir, di sini, malam kelmarin.

Salah seorang daripada mereka Amit Pall Singh Balbri Singh, 18, baru sahaja menerima keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 23 Mac lalu, mati di tempat kejadian.

Mangsa yang duduk di sebelah pemandu berasal dari Taman Ria, Bercham, parah di kepala dan beberapa bahagian badan.

Jabatan Bomba dan Penyelamat mengambil masa kira-kira 20 minit untuk mengeluarkan mangsa yang tersepit.



Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Azisman Alias berkata, dalam kejadian jam 9.15 malam itu, kereta jenis Toyota Camry yang dinaiki mangsa cuba mengelak sebuah kereta lain yang tiba-tiba muncul di laluan mereka sebelum hilang kawalan dan merempuh pokok di sebelah kiri jalan.

Menurutnya, rempuhan kuat itu menyebabkan mangsa yang berada di tempat duduk hadapan parah walaupun memakai tali pinggang keledar manakala, empat rakannya yang lain cedera ringan.

“Mayat mangsa di bawa ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) manakala, rakannya turut di bawa hospital sama untuk menjalani rawatan.

“Salah seorang mangsa yang cedera mengalami patah kaki manakala yang lain cedera ringan dan dirawat sebagai sebagai pesakit luar,” katanya ketika dihubungi di sini semalam.

Katanya, pihaknya sedang menyiasat kejadian itu dan meminta orang awam yang melihat kejadian itu supaya menghubungi polis bagi membantu siasatan.

Tinjauan Sinar Harian ke lokasi kejadian pada malam kelmarin mendapati beberapa orang ahli keluarga mangsa yang maut bertengkar dengan pegawai perubatan bertugas kerana tidak percaya bahawa dengan keputusan yang dinyatakan.

Pegawai perubatan mengesahkan mangsa meninggal dunia di tempat kejadian manakala ahli keluarganya tidak dapat menerima kenyataan itu.

Bagaimanapun, perkara itu selesai selepas pihak perubatan membawa mangsa menaiki ambulans ke hospital.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my