loading...

Sunday, February 9, 2014

Remaja maut rempuh belakang lori


10 Februari 2014
BANDARAYA MELAKA - Seorang pelajar tingkatan lima maut ketika dalam perjalanan pulang ke rumah selepas bertemu rakan apabila motosikal ditunggangnya melanggar sebuah lori di Lebuh AMJ, di sini, awal pagi semalam.




Dalam kejadian kira-kira 12.30 pagi itu, mangsa, Orlando Low Sheng Aun, 17, dikatakan maut melanggar bahagian belakang lori membawa muatan kelapa tua yang dipandu seorang lelaki berusia 52 tahun.

Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Salehhudin Abd Rahman berkata, mangsa yang datang dari arah Jejambat Semabok menghala persimpangan lampu isyarat Bukit Piatu sebelum kejadian berada di lorong tengah.

“Apabila tiba di tempat kejadian, mangsa yang menunggang motosikal jenama Suzuki telah melanggar belakang lori jenis Nissan Vanette menyebabkan mangsa terjatuh di atas jalan.

“Pelanggaran itu turut menyebabkan motosikal mangsa terbabas ke kanan jalan, sementara tayar belakang sebelah kiri lori pecah,” katanya kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Menurut Salehhudin, mangsa yang cedera parah di bahagian kepala meninggal dunia di tempat kejadian, sebelum  dibawa ke Hospital Melaka, di sini  untuk dibedah siasat.

"Siasatan dijalankan di bawah Seksyen 41(1)(A) Akta Pengangkutan Jalan 1947," katanya.

Sementara itu, bapa mangsa, Low Mun Hoi berkata, dia yang dimaklumkan mengenai kejadian oleh rakan anaknya itu dan segera ke lokasi bersama isteri dan dua lagi anaknya, termasuk saudara kembar Orlando.

“Orlando yang belajar di Sekolah Menengah (SM) Bukit Beruang merupakan kembar. Saya hanya dapat tahu dia ke kawasan berhampiran untuk keluar minum bersama rakan.

“Kira-kira 12.30 malam, seorang kawan anak ada hubungi saya dan memaklumkan Orlando maut terlibat kemalangan,” katanya ketika ditemui di Perkarangan Bilik Mayat Hospital Melaka, di sini, semalam.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/maut-langgar-belakang-lori-1.249193
http://www.tv3.com.my/beritatv3/tajuk_utama/Maut_Rempuh_Belakang_Lori.html



1 comment:

  1. fathullahfatt.blogspottuntutan kemalangang.dorai&co24jam.. 0193003434

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my