loading...

Friday, February 14, 2014

Warga emas maut digilis treler



14 Februari 2014
RAUB - Seorang warga emas maut apabila motosikal yang ditunggang dilanggar sebuah lori treler ketika cuba mengelak bas yang berhenti di bahu kiri jalan.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Wan Mohd Samsudin Wan Osman berkata, kejadian berlaku sekitar jam 9.50 pagi semalam di Kilometer 352, jalan Raub-Kuala Lipis.

“Kejadian berlaku di hadapan Pasaraya Thong Fatt dan berdasarkan siasatan awal mendapati motosikal ditunggang mangsa cuba mengelak bas yang memberi isyarat berhenti di kiri jalan.

“Mangsa telah mengelak ke kanan jalan dan terus membelok seperti ingin memasuki simpang, namun dilanggar sebuah treler dari arah sama,” katanya.

Menurutnya, mangsa, Eng Men @ Ng Yu Min, 71, kemudiannya terjatuh lalu digilis tayar bahagian kiri lori treler terbabit dan meninggal dunia di tempat kejadian.

Pemandu lori terbabit yang berasal dari Lanchang bagaimanapun tidak mengalami sebarang kecederaan.

Mangsa yang berasal dari Taman Raub Jaya 6 dikatakan dari arah bandar Raub, namun tidak dapat dipastikan ke mana hala tujunya.

Mayat mangsa kemudiannya dibawa ke Hospital Raub sebelum dituntut oleh keluarga.

Kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan orang ramai yang mempunyai maklumat  diminta tampil membantu siasatan.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/pahang/warga-emas-maut-digilis-treler-1.250758


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my