loading...

Wednesday, February 12, 2014

Terjunam 12 meter


Inalillahi wainailaihi rojiun

12 Februari 2014
KEMAMAN - Seorang pembantu kedai makan wanita maut sementara anak lelakinya cedera selepas kereta Perodua Kancil dinaiki mereka terbabas dan terjunam ke dalam gaung sedalam lebih 12 meter, petang kelmarin.


Nahas itu berlaku kira-kira jam 4.30 petang di jalan pintasan dari Bandar Ceneh Baru ke Felda Neram Satu, kira-kira empat kilometer dari perkampungan Bandar Ceneh Baru.

Mangsa, Ruziyah Ibrahim, 42, meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan badan.

Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Che Suza Che Hitam berkata, ketika kejadian, Ruziyah dan anaknya, Mohd Asyraf Rusmadi, 18, dalam perjalanan pulang dari tempat kerja di Tanjung Pasir, Kuantan ke rumah mereka di Felda Neram 2.

“Ruziyah dan anaknya dikatakan bekerja di sebuah kedai makan milik saudara mereka dekat bandar Kuantan dan keluar berniaga seawal jam 4 pagi dan pulang jam 4 petang.

“Namun ketika tiba di tempat kejadian, kereta mereka naiki dipercayai hilang kawalan secara tiba-tiba sebelum terjunam ke dalam gaung yang dalam,” katanya.

Mangsa dua beranak baru dua bulan bekerja di kedai makan itu dan berulang-alik menggunakan laluan tersebut setiap hari.

Akibat kemalangan itu, Ruziyah turut tersepit di tempat duduk penumpang hadapan kerana kereta yang dinaiki remuk teruk.

Mayat mangsa dikeluarkan sepasukan anggota Bomba dan Penyelamat Bandar Cheneh Baru yang bergegas ke tempat kejadian selepas menerima panggilan kecemasan.

Mayat Ruziyah kemudian dihantar ke Unit Forensik, Hospital Kemaman di Chukai untuk dibedah siasat sebelum dituntut keluarga lewat malam kelmarin dan dikebumikan di Tanah Perkuburan Bandar Cheneh Baru.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/terengganu/kereta-terjunam-dalam-gaung-1.249907
http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Ibumaut_anakparah/Article/index_html



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my