loading...

Sunday, February 9, 2014

Maut langgar 2 kenderaan



Inalillahi wainailaihi rojiun

10 Februari 2014
ALOR GAJAH - Seorang lelaki maut selepas motosikal ditunggang melanggar dua kenderaan dari arah bertentangan di Jalan Alor Gajah - Selandar, Machap Baru, di sini, petang semalam.

Mangsa, Mohd Kamil Abu Bakar, 31, dari Kampung Pegoh maut selepas motosikal ditunggangi sendirian melanggar sebuah lori sebelum merempuh kereta jenis Suzuki Swift dalam kejadian kira-kira 2.30 petang.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Mohamad Laham berkata, kejadian berlaku di hadapan pintu Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SKJC) ketika mangsa dalam perjalanan dari arah Machap Baru menghala Machap Umboo.

“Sebelum kejadian pemandu lori berusi 57 tahun sedang membelok masuk ke simpang dan dalam masa sama mangsa yang datang dari arah bertentangan melanggar bahagian belakang lori berkenaan.

“Mangsa dipercayai hilang kawalan kemudian merempuh kereta dipandu seorang lelaki yang berada di belakang lori tersebut sebelum dia jatuh ke atas jalan raya,” katanya di sini, semalam.

Menurut Mohamad, Mohd Kamil meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan teruk di kepala sebelum dibawa ke Hospital Alor Gajah untuk dibedah siasat.

"Siasatan dilakukan di bawah Seksyen 41(1)(A) Akta Pengangkutan Jalan 1947," katanya.

Sementara itu, pemandu kereta terbabit, Mohd Nurul Othman, 28, berkata, ketika kejadian dia menaiki kereta bersama tunangnya, Aziah Rosli, 24, melihat lori berkenaan masuk ke simpang kanan tanpa memberi isyarat lampu.

“Saya berada di belakang lori berkenaan melihat motosikal itu cuba mengelak, namun berlanggar lori berkenaan sebelum melanggar bahagian depan sebelah kanan kereta saya walaupun saya juga cuba mengelak,” katanya.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/maut-langgar-dua-kenderaan-1.249274



1 comment:

  1. fathullahfatt.blogspot
    tuntutan kemalangan
    g.dorai&co
    24jam.. 0193003434

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my