loading...

Tuesday, December 10, 2013

Mahasiswa maut dirempuh lori



Inalillahi wainailaihi rojiun

11 Disember 2013
SEGAMAT - Seorang mahasiswa sebuah pusat pengajian tinggi di Pahang dipercayai dalam perjalanan pulang ke pusat pengajiannya maut apabila motosikal dinaiki terjatuh sebelum dirempuh kenderaan lain di KM 183.8 Jalan Johor Baharu-Seremban, petang kelmarin.


 “Saya sempat mengajarnya mengucap dua kalimah syahadah sebelum dia mengikut sebelum gagal memberi sebarang reaksi,” kata seorang lelaki dikenali sebagai Man, 28, semalam.

Menurutnya, ketika kejadian, dia berdiri di depan sebuah pasar raya berhampiran jalan berkenaan.

“Saya terus berlari untuk melihat keadaan mangsa.

Ketika itu, saya melihat kepalanya berlumuran darah.

“Saya memangku dan mengajarnya mengucap dua kalimah syahadah, dia menurutinya sebelum terus diam,” katanya.

Katanya, beberapa minit kemudian, polis tiba di lokasi.

“Pada masa sama, beberapa bungkusan kerepek ubi turut bertaburan atas jalan dan ia mungkin bekalan keluarga untuk mangsa,” katanya.

Ketua Polis Daerah Segamat, Superintenden Mohd Kamil Sukarmi berkata, dalam kejadian 5.40 petang kelmarin, mangsa, Khairulazhar Azizi Puwiran, 21, berasal dari Kampung Parit Lapis Mukim 4, Batu Pahat, dikatakan dalam perjalanan pulang ke Pahang selepas menghabiskan cutinya di kampung.

“Berdasarkan siasatan awal, motosikal Yamaha 135LC dinaiki mangsa telah bergesel dengan sebuah kereta dari arah sama dan mangsa yang tidak sempat mengelak terus terjatuh sebelum dirempuh sebuah lori treler yang datang dari sebelah kiri arah sama.

“Pemandu lori tersebut yang menyedari melanggar mangsa hanya memberhentikan lorinya 30 meter daripada tempat kejadian dan mangsa juga sempat diajar mengucap dua kalimah syahadah oleh pengguna jalan tersebut,” katanya.

Menurutnya, mangsa cedara parah di kepala meninggal dunia di tempat kejadian dan dihantar ke Hospital Daerah Segamat (HDS) menaiki ambulans.

“Kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987,” katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Ucapsyahadahsebelumdiam/Article/index_html
http://www.sinarharian.com.my/edisi/johor/mahasiswa-maut-digilis-lori-1.229444




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my