loading...

Sunday, December 8, 2013

Penunggang motosikal maut kemalangan



Inalillahi wainailaihi rojiun

8 Disember 2013
KOTA BHARU - Seorang lelaki maut selepas motosikal yang ditunggangnya sendirian bertembung dengan sebuah kereta yang keluar dari simpang di Jalan Raja Perempuan Zainab II, Kubang Kerian, di sini semalam.

Kemalangan kira-kira jam 11.45 pagi itu berlaku ketika mangsa, Zaini Abdullah, 40, yang menunggang motosikal dari arah Panji ke Kubang Kerian berhenti di tengah jalan dan motosikal itu melepasi garisan tengah pembahagi jalan.

Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Azham Othman berkata, mangsa yang menunggang motosikal jenis Honda EX 5 bertembung dengan kereta jenis Proton Wira yang secara tiba-tiba keluar dari sebelah kiri bahu jalan.

“Akibat tindakan pemandu terbabit, penunggang motosikal berkenaan terjatuh dari motosikalnya dan mengalami kecederaan parah di bahagian kepala. Mangsa dikejarkan ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian dengan ambulans.

“Pemandu kenderaan terbabit tidak memberhentikan kenderaan selepas kemalangan itu, dan setakat ini polis masih mengesan pemandunya untuk tindakan susulan,” katanya kepada Sinar Harian semalam.

Sementara itu, Azham berkata, mayat mangsa dibawa ke HUSM Kubang Kerian untuk bedah siasat dan dituntut keluarganya yang dipercayai berasal dari Pulai Chondong, Machang untuk urusan pengebumian.

“Setakat ini kita masih mengesan pemandu terbabit bagi membantu siasatan polis. Kes disiasat di bawah seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987,” katanya.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/kelantan/penunggang-maut-dilanggar-1.228463



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my