loading...

Friday, April 5, 2013

Tak sempat ambil anak


Inalillahi wainailaihi rojiun



5 April 2013
KUALA TERENGGANU - Hasrat seorang suri rumah yang mahu mengambil anaknya untuk pulang bercuti hujung minggu dari sebuah sekolah pondok tidak kesampaian apabila dia maut dalam kemalangan di Kampung Banggol Tok Ku, Serada, petang semalam.

Menurut sumber, dalam kejadian kira-kira jam 3 petang itu, mangsa, Normah Ahmad, 45, yang memandu kereta jenis Proton Wira dengan ditemani dua lagi anaknya dari arah Kampung Kuala Bekah, di sini, dipercayai hilang kawalan sebelum terbabas dan merempuh sebatang pokok.

“Mangsa dipercayai dalam perjalanan mahu mengambil anaknya yang belajar di sebuah sekolah pondok di Serada.

“Bagaimanapun, semasa tiba di lokasi kejadian iaitu hanya 500 meter jarak dari sekolah pondok tersebut, kereta dipandu mangsa terbabas ke sebelah kanan jalan sebelum merempuh sebatang pokok di situ,” katanya, semalam.

Menurutnya, akibat rempuhan kuat itu, mangsa meninggal dunia di lokasi kejadian kerana mengalami kecederaan parah anggota dalaman, manakala dua anaknya, masing-masing berusia 6 tahun dan 8 tahun cedera parah dan dihantar ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini, untuk rawatan.

Sementara itu, Pegawai Bomba Kanan 11, Alwi Musa berkata, seramai lapan anggota daria Balai Bomba dan Penyelamat Kuala Terengganu tiba di lokasi kejadian dan mengambil masa beberapa minit mengeluarkan mangsa yang ketika itu tersepit di tempat duduk.

Al-Fatihah

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/terengganu/tak-sempat-ambil-anak-1.146391

http://salam.hmetro.com.my/myMetro/articles/Yasinbuatustazah/2013/Article




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my