loading...

Friday, April 5, 2013

Saya pergi dulu





5 April 2013
BUKIT CINA - Seorang lelaki warga emas maut selepas basikal ditungganginya melanggar sebuah bas sekolah sebelum dia tersepit di bawah kenderaan berkenaan, semalam.

Kejadian berlaku kira-kira 7.30 pagi di Bulatan Bukit Cina, di sini, apabila mangsa, Subarianto Rebani, 68, maut di tempat kejadian selepas mengalami kecederaan parah di muka.

Bapa beranak empat yang berstatus penduduk tetap berasal dari Indonesia itu dalam perjalan ke tempat kerja di sebuah kilang di Cheng, dekat sini.

Mangsa dalam perjalanan dari rumahnya di Kampung Jalan Panjang berhampiran Jalan Laksamana Cheng Ho menuju kilang selepas balik semula ke rumah kerana tertinggal uniform.

Namun, sebaik tiba di lokasi, basikal ditunggangnya berlanggar tayar belakang bas yang baru menurunkan murid di sebuah sekolah behampiran sebelum terjatuh lalu terseret di bawah bas.

Isteri mangsa, Sri Indrawati, 54, ketika ditemui pemberita berkata, dia tidak menyangka kata-kata ‘saya pergi dulu’ sebelum keluar bekerja adalah petanda suaminya itu pergi buat selama-lamanya.

“Dia keluar rumah jam 7 pagi sebelum balik semula ke rumah kerana tertinggal baju kerja.

“Sebelum naik basikal dia sempat berkata ‘Saya pergi dulu ya, bu’ tetapi saya tidak mengesyaki apa-apa,” katanya ketika ditemui di perkarangan bilik mayat Hospital Melaka di sini, semalam.

Sri berkata, suaminya yang sudah bekerja selama lapan tahun di kilang berkenaan setiap hari mengayuh basikal ke tempat kerja dan tidak menunjukkan perubahan ketara sebelum ini.

Cuma, katanya, suaminya sempat berpesan kepada anak perempuan mereka, Ayu Satria Indra, 15, supaya menguruskan insurans yang dibeli sekiranya berlaku apa-apa.

"Kebelakangan ini, dia kerap mengingatkan kami sekeluarga supaya menjaga diri masing-masing,” katanya.

Sementara itu, Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik negeri, Superintendan Ahmad Adnan Basri mengesahkan menerima laporan kejadian.

Menurutnya, siasatan lanjut dilakukan di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/saya-pergi-dulu-ya-bu-1.146474


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my