loading...

Tuesday, March 5, 2013

Terperosok di cermin belakang



Inalillahi wainailaihi rojiun

5 Mac 2013
MELAKA - Seorang pemuda maut selepas motosikal ditungganginya merempuh belakang sebuah kereta di persimpangan lampu isyarat Jalan Tun Kudu, dekat sini, malam kelmarin.


Mohd Nizam Hassan, 31, dari Ayer Molek, di sini, meninggal dunia di tempat kejadian selepas melekat di bahagian cermin belakang kereta jenis Hyundai Matrix dipandu seorang lelaki berusia 45 tahun.

Dalam kejadian kira-kira 10.30 malam itu, mangsa menunggang motosikal jenis Honda EX5, manakala pemandu kereta yang turut membawa isteri dan dua anaknya datang dari arah Jalan Tun Kudu, lalu memberhentikan kereta sebaik saja lampu isyarat
merah.

Menurut saksi, ketika itu tiada kenderaan lain di situ, sebelum tiba-tiba sebuah motosikal merempuh belakang kereta sehingga penunggangnya tercampak ke atas cermin kereta terbabit.

“Pemandu kereta yang terkejut kemudian menggerakkan kenderaannya sedikit ke hadapan, sebelum mangsa terjatuh atas jalan dan terbaring tidak sedarkan diri, selain cermin kereta bertaburan,” katanya.

Sementara itu, Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik negeri, Superintendan Mohd Adnan Basri mengesahkan kejadian tersebut.

“Mayat mangsa yang cedera di kepala dan kaki, dibawa ke hospital untuk bedah siasat. Siasatan dijalankan di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (1987),” katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/melekat-belakang-cermin-kereta-1.136591
http://w1.hmetro.com.my/articles/2matingeri/MA/Article



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my