loading...

Wednesday, March 6, 2013

Diseret lebih 20 meter



Inalillahi wainailaihi rojiun

6 Mac 2013
Kuala Lumpur: Seorang penunggang motosikal maut selepas diseret lebih 20 meter hingga menyebabkan sebahagian badannya hancur selepas dilanggar sebuah kereta Proton Waja ketika memasuki simpang jalan berdekatan Stesen LRT Wangsa Maju, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 4.45 petang, mangsa Syawaluddin Amrizal, 24, berasal dari Simpang Tiga, Gombak itu menghala dari Wangsa Maju ke Setapak manakala pemandu Proton Waja wanita berusia 30-an itu turut menggunakan laluan sama dan dipercayai memandu di belakang mangsa.


Sumber berkata, ketika masing-masing hendak memasuki simpang jalan pemandu kereta berkenaan dipercayai hilang kawalan dan gagal mengelak daripada melanggar motosikal Honda EX5 ditunggang mangsa.

Menurutnya, akibat rempuhan dari belakang, motosikal mangsa diseret lebih 20 meter sebelum jatuh di dalam longkang manakala tubuh mangsa pula terhumban ke arah pokok menyebabkan sebahagian badannya hancur.


“Pemandu kereta itu pula dipercayai patah kaki sebelum dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) manakala mayat penunggang motosikal dihantar untuk dibedah siasat,” katanya.


Sementara itu, Pegawai Turus Siasatan dan Perundangan Trafik Kuala Lumpur Deputi Superintendan Abdullah Roning ketika dihubungi mengesahkan kejadian berkenaan dan kes diklasifikasikan mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Al-Fatihah

Sumber:
http://w1.hmetro.com.my/articles/Badanhancurdiseretkereta20meter/Article


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my