loading...

Saturday, March 9, 2013

Nyaris rentung bersama kereta




9 Mac 2013
REMBAU – Tiga individu berbangsa Cina mengalami detik-detik mencemaskan apabila kenderaan jenis Nissan Tenna yang dinaiki mereka melanggar satu objek berwarna hitam sebelum terbakar di kilometer 225, Lebuhraya Utara-Selatan (arah selatan), dekat sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira, jam 8.50 malam itu, kesemua mangsa iaitu dua lelaki dan seorang perempuan yang berusia lingkungan 20 hingga 40an itu tidak mengalami sebarang kecederaan.

Bagaimanapun mereka masih berada dalam keadaan terperanjat dan kebingungan.

Menurut jurucakap polis, kesemua mangsa berjaya menyelamatkan diri setelah berhenti di lorong kecemasan apabila menyedari objek yang dilanggar itu bergeser di bahagian bawah kereta.

“Sejurus kesemua mangsa keluar dari kenderaan, dipercayai bahagian yang bergesel sudah mengeluarkan percikan api dan dalam masa yang singkat saja kenderaan itu sudah terbakar.

Sementara itu, Pegawai Bomba Kanan 2, Balai Bomba dan Penyelamat Rembau, Abdul Jalil Jasin berkata, pihaknya menerima panggilan sekitar jam 8.50 malam dan tiba di lokasi kejadian pada jam 9.10 minit.

Menurutnya, sebaik tiba di lokasi kejadian, kenderaan berkenaan sudah terbakar 100 peratus dan sepasukan anggota bomba mengambil masa kira-kira 10 minit bagi mengawal serta memadamkan kebakaran.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/nyaris-hangus-dalam-kereta-1.138036


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my