loading...

Sunday, August 12, 2012

Mantan Adun Kuala Sentul Kemalangan



12 Ogos 2012
MARAN - Operator Pusat Latihan Khidmat Negara (PLKN) Jengka 6, Datuk Nazri Othman dan isterinya terlibat dalam kemalangan apabila kenderaan dinaiki mereka bertembung dengan sebuah pacuan empat roda di Kilometer 98 Jalan Kuantan-Kuala Lumpur, dekat Bukit Genting, semalam.

Walau bagaimanapun, Nazri yang juga mantan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kuala Sentul itu tidak mengalami kecederaan parah, namun isterinya, Manisah Hamzah, 62, patah kaki kanan.

Pemangku Ketua Polis Daerah Maran, Asisten Superintendan Sulaiman A Hamid berkata, dalam kejadian kira-kira jam 12.15 tengah hari itu, kereta jenis Mercedes dipandu Nazri bertembung dengan sebuah pacuan empat roda dari arah bertentangan yang sedang menuruni selekoh di lokasi kejadian.

Menurutnya, pacuan empat roda dipandu seorang vendor kilang, J Pushanathan, 35, dalam perjalanan dari Karak menuju ke kilang sawit dekat Pekan Tajau itu dipercayai hilang kawalan sebelum terbabas memasuki laluan bertentangan.

“Keadaan itu menyebabkan pacuan empat roda membawa perkakas mesin terbabit bertembung dengan kereta dinaiki pasangan suami isteri berkenaan. Pemandunya tidak mengalami kecederaan parah, tetapi cedera di bahagian kaki.

“Ketiga-tiga mangsa menerima rawatan sebagai pesakit luar di Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (Hoshas),” katanya.

Sulaiman berkata, siasatan awal mendapati pacuan empat roda itu terbabas dipercayai berpunca daripada kegagalan tayar hadapan berfungsi dengan baik.

Menurutnya, pasangan suami isteri itu difahamkan dalam perjalanan ke Hoshas untuk menziarahi Ketua Wanita Umno Cawangan Jengka 3, Rahimah Abdul Rahman.

Rahimah menerima rawatan kerana terlibat dalam kemalangan pada Rabu lalu apabila kenderaan dinaiki bersama seorang rakan terbabas berdekatan Kampung Jengka Batu 13.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/dua-kenderaan-bertembung-1.75807

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my