loading...

Monday, August 13, 2012

Kia Sportage bertembung Nissan


 LIPIS - Keadaan trafik  di Kilometer 17 Jalan Lipis-Merapoh agak sesak semalam apabila dua kenderaan dari arah bertentangan bertembung dalam kejadian kira-kira jam 11.30 pagi.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Abdul Razak Hassan berkata, kejadian berkenaan dipercayai berlaku apabila pemandu kereta jenis Nissan yang datang dari arah Kuala Lipis menuju ke Merapoh gagal mengawal kenderaan.

“Sampai di tempat kejadian, pemandu kereta Nissan berkenaan dipercayai gagal mengawal kenderaan lalu merempuh kereta jenis Kia Sportage yang datang dari arah Merapoh menuju ke Kuala lipis.

“Akibat pelanggaran secara berdepan tersebut menyebabkan kereta Nissan berkenaan mengalami kerosakan di bahagian depan manakala kereta Kia Sportage terbabas masuk ke dalam paya,” katanya, di sini, semalam.

Abdul Razak berkata, bagaimanapun, pemandu dan penumpang kedua-dua kereta berkenaan selamat dan hanya mengalami kecederaan ringan.

Menurutnya, orang ramai dinasihatkan berhati-hati di jalan raya terutama ketika menjelang Aidilfitri tidak lama lagi.

“Jumlah kenderaan dijangka akan bertambah dan diharap pengguna jalan raya tidak berlumba-lumba untuk sampai cepat ke destinasi.

“Mereka juga harus peka dengan papan tanda amaran yang banyak diletakkan di bahu jalan terutama di kawasan yang kerap berlaku kemalangan,” katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/dua-kenderaan-bertembung-1.76054


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my